Kampania e-mail marketingowa może przynieść nam wiele korzyści. Jednak nasz sukces w dużej mierze zależy od tego w jaki sposób będziemy się posługiwali tym narzędziem. W Dzienniku Internautów możemy przeczytać o segmentacji listy mailingowej, która pozwoli nam na dostosowanie naszych działań do konkretnej grupy odbiorców.
Co nam daje segmentacja listy mailingowej?
Żeby nasza kampania marketingowa była skuteczna, powinna być w jak największym stopniu dostosowana do oczekiwań konkretnych odbiorców. Segmentacja mailingowa polega na wyodrębnieniu osób, które posiadają podobne preferencje. Tego typu działanie wymaga większych nakładów pracy, jednak zwiększa prawdopodobieństwo na nawiązanie relacji z potencjalnym klientem. W naszym interesie leży prawidłowe rozpoznanie jego potrzeb i dostosowanie do nich naszego komunikatu. Badania jednoznacznie wskazują, że spersonalizowanie wiadomości zwiększa szanse powodzenia danej akcji. Klient ma poczucie, że komunikat jest skierowany do niego, treść naszych wiadomości jest zgodna z jego oczekiwaniami i potrzebami, co zwiększa szanse na podtrzymanie komunikacji.
Dzięki zastosowaniu segmentacji będziemy w stanie prześledzić zachowania konkretnych grup naszych subskrybentów na przeprowadzone kampanie. Da nam to wiedzę o tym jakie działania cieszą się w danej grupie zainteresowaniem, jakich natomiast należy unikać. Zdobycie jak największej ilości informacji o klientach jest dużym krokiem do sukcesu naszej firmy.