Reklamy w przeglądarce Firefox spotkały się z bardzo negatywnym przyjęciem internautów. Treści komercyjne były wyświetlane na stronie głównej przeglądarki i miały postać kafelków. Opcja ta nie spodobała się użytkownikom korzystającym z aplikacji. Jak donosi serwis wirtualnemedia.pl firma zdecydowała się wziąć pod uwagę opinie użytkowników.

 

Mozilla jednak rezygnuje z reklam w Firefox

 

Po nieprzychylnym odbiorze reklam, Mozilla zdecydowała, że nie warto forsować pomysłu i zapowiedziała, że treści komercyjne znikną wraz z pojawieniem się kolejnej aktualizacji serwisu. Należy zauważyć, że reklamy są doskonałym sposobem na uzyskiwanie przychodów z przeglądarki i Mozilla prawdopodobnie nie zrezygnuje szybko z pomysłu ich zamieszczania w jakiejś postaci. Następnym razem jednak prawdopodobnie uważniej przemyśli formę wyświetlanych treści i zostawi internautom większe możliwości wyboru komunikatów, które byliby w stanie zaakceptować. Firma zdaje sobie sprawę, że zbyt agresywna polityka reklamowa nie pasuje do wizerunku Firefoxa, który jest darmową aplikacją. Wprowadzanie na siłę reklam mogłoby spowodować odejście wielu użytkowników.

 

Kafelki nie znikną całkowicie z przeglądarki. Ich tematyka będzie jednak ograniczona do organizacji non-profit i organizacji dobroczynnych, z których Mozilla nie czerpie dochodów. Firma nie zrezygnuje również z witryn sugerowanych, które będą wyświetlane na podstawie zapisanych wyborów i działań użytkownika w sieci.

 

 firefox