W serwisie technologie.gazeta.pl możemy przeczytać o nowej funkcji Facebooka, a mianowicie o Instant Articles, czyli artykułach, które publikowane są bezpośrednio w serwisie społecznościowym. Facebook zdecydował się udostępnić usługę wszystkim użytkownikom Androida.
Nowy rodzaj treści? Czy Instant Articles ma szansę na sukces?
Artykuły, które wprowadził Facebook mają charakter materiałów interaktywnych bardzo dobrej jakości. Wydawcy mogą do nich dodawać animacje, bądź mapy. Użytkownik może przewijać artykuł, przybliżać go w miarę potrzeb. Zdjęcia do niego dodane można powiększać. Żeby zapoznać się z treścią Instant Articles nie trzeba opuszczać serwisu. Są one publikowane na tablicach wydawnictw na Facebooku. Portal oferuje swoim użytkownikom całkiem pokaźną liczbę tytułów. Artykuły tego typu są zamieszczane przez National Geographic, New York Times, Cosmopolitan, Washinton Post, czy Bild. To za co użytkownicy cenią Instant Articles, to przede wszystkim komfortowe warunki czytania, które są zasługą między innymi dobrej responsywności. Na razie brakuje jednak polskich treści.
Usługa Instant Articles wydaje się być korzystna zarówno dla serwisu, który staje się źródłem różnorodnych treści, jak i dla samych użytkowników, którzy mają dostęp do ciekawych materiałów w jednym miejscu. Facebook staje się w tym momencie współwydawcą treści. Pewne obawy przed tego typu rozwiązaniem mają jednak sami wydawcy, dla których sytuacja nie wydaje się jednoznacznie korzystna.