Dzięki rozwojowi technologii nie musimy udawać się do Urzędu Pracy, żeby załatwić takie formalności jak rejestracja jako osoby bezrobotnej, lub poszukującej pracy. Wszystkie formalności, których do niedawna nie dało się załatwić inną drogą niż osobista wizyta w urzędzie, teraz można wypełnić przez internet, nie wychodząc z domu. Dziennik Internautów doradza w jaki sposób kontaktować się z Urzędem Pracy online.

 

Urząd Pracy online – od czego zacząć?

 

Jeżeli nie możemy, lub nie chcemy udawać się osobiście do Urzędu Pracy, możemy obecnie większość formalności załatwić drogą internetową. Pierwszym krokiem w tym celu będzie utworzenie konta na stronie praca.gov.pl. Jeżeli nie chcemy udawać się do urzędu w celu potwierdzania naszych danych, niezbędny jest nam elektroniczny podpis, lub też Profil Zaufany utworzony na platformie ePUAP. Przy tworzeniu konta na praca.gov.pl konieczne będzie wybranie sposobu, w jaki będzie potwierdzana nasza tożsamość. Po poprawnej rejestracji naszego konta otrzymamy dostęp do e-usług oferowanych przez Urząd Pracy.

 

Jeżeli zamierzamy zarejestrować się jako osoba bezrobotna, musimy przygotować się na wypełnianie wielu formalności. Załatwienie tego rodzaju spraw za pośrednictwem internetu będzie od nas wymagało również przesyłania skanów niezbędnych dokumentów. Cały proces może się wydać dość czasochłonny, jednak prawdopodobnie i tak załatwimy sprawę szybciej niż w stacjonarnym urzędzie. O tym, czy nasz wniosek został zaakceptowany zostaniemy poinformowani na naszym wirtualnym profilu.

 urzadpracy