Google sprawiło, że algorytmy wyszukiwania stały się bardziej złożone i łatwiej niż kiedykolwiek można uzyskać pozycję na słowa kluczowe, na które prawdopodobnie nie powinno się pozycjonować. Black Hat SEO to praktyka manipulowania wyszukiwarkami w celu uzyskania wyższej pozycji w wyszukiwaniach, niż na to zasługujesz. To ryzykowna gra z poważnymi konsekwencjami, jeśli zostaniesz przyłapany. Jeśli masz wrażenie, że jest więcej spamerskich witryn niż kiedykolwiek wcześniej, to dlatego, że tak właśnie jest. Powszechność technik Black Hat SEO oznacza, że podejrzane osoby o niecnych zamiarach łatwiej niż kiedykolwiek mogą oszukać wiodące wyszukiwarki na świecie, aby traktowały je w sposób uprzywilejowany w stosunku do legalnych firm. Jeśli chcesz, aby Twoja marka dobrze prosperowała w Internecie, unikanie technik seo black jest niezbędne, aby uchronić się przed karami google black hat seo i zapewnić zadowolenie odwiedzających Twoją witrynę. Black Hat SEO nie jest dobrą techniką, jeśli chcesz być profesjonalistą. Może to doprowadzić do ukarania Twojej witryny przez Google, a także trudno będzie ją umieścić w rankingu SERPS. Najlepszym sposobem na optymalizację witryny jest skupienie się na doświadczeniu użytkownika, a nie na rankingach wyszukiwarek.
Co to jest Black Hat SEO?
Techniki Black Hat SEO to metody manipulowania wyszukiwarkami dla własnych korzyści. Celem stosowania tych technik jest często zwiększenie widoczności witryny na stronach wyników wyszukiwarek (SERP) bez posiadania rzeczywistego autorytetu lub związku z treścią witryny. Może to prowadzić do uzyskania przez witrynę wysokiej pozycji w rankingu bez dostarczenia użytkownikom rzeczywistej wartości.
Black Hat SEO nie jest legalną formą marketingu internetowego, ponieważ może zaszkodzić witrynie i całemu biznesowi. Jeśli wyszukiwarka wykryje, że witryna korzysta z tych technik, może obniżyć jej pozycję w rankingu lub nawet umieścić ją na czarnej liście, co oznacza, że w ogóle nie będzie wyświetlana na stronach wyników wyszukiwania.
Możesz zobaczyć stronę zaśmieconą nagłówkami typu "Nie uwierzysz, co się stało!" lub "Szokująca prawda o 'x', której nie znałeś!". Tytuły te nie zawierają żadnych informacji, ale mają za zadanie wzbudzić ciekawość użytkownika i zachęcić go do kliknięcia na artykuł, aby dowiedzieć się więcej. Tego typu nagłówki generują mnóstwo kliknięć, ale nie pomagają odwiedzającym. Są też niezgodne z warunkami korzystania z usług Google. Z tego powodu na górze wyników wyszukiwania często pojawiają się nagłówki clickbait.
Dlaczego Black Hat SEO jest złe?
Techniki Black Hat SEO są sprzeczne z zasadami optymalizacji wyszukiwarek i z duchem algorytmu. Sztucznie manipulując sposobem, w jaki Twoja strona pojawia się w wynikach wyszukiwania, nie tylko narażasz się na karę od wyszukiwarek, ale także tracisz prawdziwych klientów, którzy szukają Twoich usług i produktów, dlatego tak ważne jest aby wiedzieć co to jest Black Hat SEO.
Techniki Black Hat SEO są od lat szeroko stosowane przez osoby, które chcą podnieść pozycję na określone słowa kluczowe w celu osiągnięcia korzyści finansowych. Chociaż niektóre z tych metod mogły być skuteczne w przeszłości, wyszukiwarki już się na nie połapały i będą karać użytkowników, jeśli odkryją, że z nich korzystają. Innym powodem, dla którego nie należy stosować Black Hat SEO, jest fakt, że jeśli witryna zostanie usunięta z indeksu, oznacza to, że nie będzie widoczna w żadnych wynikach wyszukiwania, co może bardzo zaszkodzić Twojej firmie.
Black Hat SEO różni się od wypróbowanej i sprawdzonej strategii tworzenia wspaniałych treści, które w naturalny sposób przyciągają linki zwrotne i osiągają dobre wyniki w wyszukiwarkach. Nazywa się to White Hat SEO.
Po zbudowaniu marki optymalizacja witryny jest doskonałym sposobem na generowanie stałego, konsekwentnego ruchu na stronie. Jeśli uda Ci się znaleźć sposób na uzyskanie wyższej pozycji w rankingu, niż na to zasługujesz, może się okazać, że w krótkim czasie odwiedzać Cię będzie ogromna liczba użytkowników. Może to sprawić, że będziesz musiał walczyć o zaspokojenie potrzeb odwiedzających i trudno będzie Ci się skupić na zapewnieniu wysokiej jakości obsługi klienta.
Black Hat SEO jest ryzykowne, ponieważ google black hat seo może w każdej chwili zamknąć Twoją witrynę, jeśli odkryje, co robisz. Może to być problematyczne, jeśli od Google zależy duża część ruchu na stronie. Jakie są zagrożenia związane z Black Hat SEO?
White Hat SEO nie jest szybkim rozwiązaniem. Potrzeba czasu i wysiłku, aby uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, ale jest to legalne. Black Hat SEO nie jest trwałe. To tykająca bomba zegarowa, która może wybuchnąć w każdej chwili. Jeśli Google dowie się, że stosujesz seo black w swojej witrynie, zamknie ją. Jeśli włożyłeś w swoją witrynę wiele czasu i wysiłku, a nagle ona znika, jest to niezwykle frustrujące. Jeśli witryna zostanie zamknięta, utracone zostaną również wszystkie backlinki, które do niej wskazywały. Może to jeszcze bardziej utrudnić odzyskanie pozycji po nałożeniu kary i prawdopodobnie sprawi, że prawie niemożliwe będzie uzyskanie pozycji w rankingu w przyszłości.
Jak sprawdzić, czy Twoja strona została ukarana za Black Hat?
Jeśli nie masz całkowitej pewności, że Twoje praktyki nie przekraczają granic Black Hat, najlepiej jest zachować ostrożność. Nie oznacza to, że powinieneś zaniechać wysiłków mających na celu poprawę pozycji swojej witryny, ale oznacza to, że powinieneś być ostrożny w swoich działaniach. Jeśli widzisz słabe wyniki wyszukiwania i nie jesteś pewien dlaczego, możesz rozważyć zatrudnienie profesjonalisty do przeprowadzenia audytu witryny.
Można również monitorować backlinki, aby sprawdzić, czy któreś z nich nie znikają. Jeśli użytkownik zauważy, że znaczna liczba backlinków znika, może być zagrożony karą. Jeśli zauważysz spadek swoich rankingów, może to być kolejny znak, że Google podjęło działania przeciwko twojej witrynie.
Najczęstsze oznaki wykroczenia typu Black Hat
Zauważasz niezwykle wysoką liczbę kliknięć pochodzących z określonego regionu, a nie masz żadnych backlinków z tego regionu. Może to oznaczać, że ktoś kupuje fałszywe kliknięcia, co jest powszechną taktyką Black Hat SEO.
Ruch na Twojej stronie internetowej znacznie wzrósł, ale nie masz żadnych nowych backlinków i nie podnosisz swojej pozycji w wynikach wyszukiwania. Może to oznaczać, że ktoś korzysta z płatnych linków lub fałszywych recenzji.
Ruch na twojej stronie internetowej znacznie spadł, ale masz nowe backlinki w regionach, w których nie masz żadnych istniejących linków. Może to oznaczać, że ktoś zastosował atak negatywnego SEO przeciwko Twojej witrynie.
Dlaczego firmy używają Black Hat SEO?
Firmy wykorzystują black hat SEO, aby zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarkach i uzyskać większy ruch. Robią to, wykorzystując luki w algorytmie google black hat seo i umieszczając swoje strony w rankingu wyższym niż konkurencja.
Istnieje kilka powodów, dla których firmy mogą stosować Black Hat SEO. Po pierwsze, niektóre firmy mogą nie być świadome, że to, co robią, jest uważane za Black Hat SEO. W takim przypadku prawdopodobnie chcą one po prostu zwiększyć swój ranking w wyszukiwarkach, ale nie znają najlepszego sposobu, aby to zrobić. Jest to zrozumiałe, ponieważ ustalenie, które metody SEO działają najlepiej, może być mylące.
Jak omówimy w dalszej części artykułu, niektóre metody stały się przestarzałe i nie są już przydatne do zwiększania pozycji w wyszukiwarkach. Innym powodem stosowania seo black jest chęć jak najszybszego uzyskania wyższej pozycji w rankingu niż konkurencja. W takim przypadku firma może być skłonna podjąć ryzyko i zastosować metody, o których wie, że są niezgodne z zasadami, aby uzyskać wyższą pozycję w rankingu i zdobyć więcej klientów.
Jak rozpoznać Black Hat SEO?
Najlepszym sposobem na rozpoznanie Black Hat SEO jest wiedza, jakich znaków należy szukać. Przede wszystkim, zawsze należy sprawdzić firmę, którą zatrudnia się do wykonania SEO. Jeśli oferuje ona usługi, które wydają się zbyt piękne, aby mogły być prawdziwe, prawdopodobnie tak jest. Pamiętaj, że algorytmy Google ciągle się zmieniają. Oznacza to, że niektóre metody SEO, które działały rok temu, dziś mogą już nie działać.
Najlepszym sposobem na sprawdzenie, czy dana firma stosuje Black Hat SEO, jest zapytanie jej, jakie metody planuje zastosować. Jeśli firma stara się unikać odpowiedzi na to pytanie lub używa niezrozumiałych terminów technicznych, należy zachować ostrożność. Ponadto można przeprowadzić audyt witryny, aby sprawdzić, czy jakieś jej elementy wymagają poprawy. Możesz również skorzystać z narzędzi SEO, takich jak SEMrush, aby sprawdzić swój ranking SEO i sprawdzić, co można poprawić.
Jak już wspomnieliśmy powyżej, stosowanie metod Black Hat SEO może mieć wiele negatywnych konsekwencji. Na początek, Twoja strona może zostać zablokowana na stronie wyników wyszukiwania. Oznacza to, że witryna nie będzie już wyświetlana w wynikach wyszukiwania, a użytkownicy nie będą mogli jej znaleźć. Może to mieć druzgocący wpływ na Twoją firmę.
Jeśli Twoja witryna zostanie zablokowana na stronie wyników wyszukiwania, prawdopodobnie stracisz klientów, a nawet możesz zbankrutować. Dlatego tak ważne jest, aby stosować tylko takie metody SEO, które są uczciwe i legalne. Co więcej, stosowanie Black Hat SEO może zepsuć reputację firmy. Niektórzy potencjalni klienci mogą przeczytać o naruszeniach, których dopuściła się firma i zdecydować się na całkowite unikanie jej.
Techniki Black Hat SEO
Spam-linkowanie - jest techniką, w której użytkownik próbuje zwiększyć liczbę backlinków do swojej strony poprzez umieszczenie jej na setkach lub nawet tysiącach nieistotnych stron internetowych. Odbywa się to za pomocą oprogramowania, które automatycznie generuje tysiące backlinków do witryny. Spam-linkowanie jest bardzo niebezpieczną taktyką Black Hat SEO, ponieważ Google jest naprawdę dobre w znajdowaniu tego typu linków i ukarze witrynę poprzez obniżenie jej rankingu lub nawet całkowite usunięcie jej ze stron wyników wyszukiwania.
Spinning - nie jest taktyką Black Hat SEO, ale strategią marketingu treści. W tym sposobie tworzenia treści, tworzy się jedną treść, a następnie wykorzystuje różne warianty tej samej treści poprzez zmianę kilku słów, fraz lub zdań. Spinning powinien być stosowany z umiarem, ponieważ jeśli utworzysz treść, która jest zbyt podobna, Google ukarze Twoją witrynę za duplikaty treści.
Cloaking Black Hat SEO
Maskowanie to termin używany do opisania procesu udostępniania różnych treści użytkownikom i robotom indeksującym. Najprostszym przykładem byłoby udostępnianie użytkownikom różnych stron lub treści w zależności od typu przeglądarki.
Cloaking black hat seo oznacza, że strona pokazuje Google jedno, a odwiedzającym coś innego. Może się to zdarzyć w przypadku obrazów, filmów lub tekstu. Cloaking to sytuacja, w której jedna część witryny jest zupełnie inna niż wszystkie inne. Cloaking black hat seo to rodzaj black hat SEO, który jest często stosowany na stronach e-commerce. Dzięki maskowaniu można sprawić, że Google będzie myślało, że witryna jest jednym z typów, np. witryną e-commerce, podczas gdy w rzeczywistości jest to inny typ witryny, np. blog. Jeśli witryna korzysta z maskowania, może zostać wykryta przez Google.
Użycie cloakingu może spowodować całkowite usunięcie witryny z wyszukiwarki i umieszczenie jej na czarnej liście. Cloaking jest niebezpieczny, ponieważ oszukuje wyszukiwarki i może doprowadzić do zablokowania witryny. Upewnienie się, że witryna jest tak autentyczna, jak to tylko możliwe, jest najlepszym sposobem zapewnienia jej wysokich pozycji w rankingu i utrzymania się na nich.
5 sposobów na to, jak powstrzymać techniki Black Hat SEO przed zniszczeniem witryny
Black Hat SEO to termin używany w odniesieniu do negatywnych technik SEO, które są powszechnie uważane za sprzeczne z duchem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Techniki te nie są zalecane z kilku powodów. Wiele z nich może zostać wykrytych przez wyszukiwarki i często prowadzą do ukarania witryny lub nawet usunięcia jej z listy. Nawet jeśli masz dobre intencje, ważne jest, abyś rozumiał ryzyko związane z technikami Black Hat SEO, abyś mógł uniknąć negatywnych konsekwencji. Mogą one nie tylko potencjalnie zaszkodzić reputacji witryny, ale także sprawić, że Google i inne wyszukiwarki oznaczą witrynę jako spam i uniemożliwią dotarcie do potencjalnych klientów w organicznych wynikach wyszukiwania, co może być bardzo szkodliwe dla firmy. Na szczęście istnieje wiele sposobów na uniknięcie technik seo black, a jednocześnie na poprawienie widoczności witryny w wyszukiwarkach.
Termin Black Hat SEO odnosi się do wszelkich metod optymalizacji witryny lub strony w taki sposób, aby pojawiała się ona w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Ten rodzaj optymalizacji pod kątem wyszukiwarek jest uważany za problematyczny przez większość ekspertów branżowych, ponieważ zazwyczaj obejmuje praktyki takie jak upychanie słów kluczowych, budowanie nienaturalnych linków i inne podstępne metody, które są wyraźnie zabronione przez algorytmy google black hat seo.
Należy zauważyć, że istnieją dwa podstawowe rodzaje Black Hat Seo: Gray Hat i Black Hat. Główna różnica między nimi polega na intencjach. Gray Hat Seo jest również niemile widziany przez wyszukiwarki, ale nie jest tak ryzykowny jak Black Hat. Istnieją jednak pewne podobieństwa między nimi, zwłaszcza jeśli chodzi o ryzyko, jakie może się pojawić, jeśli zostaniesz przyłapany.
Black Hat SEO - kod manipulacyjny
Jeśli próbujesz wdrożyć techniki Black Hat SEO, pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest zaprzestanie śledzenia analityki na swojej stronie. Jeśli korzystasz z usługi takiej jak Google Analytics, powinieneś upewnić się, że usunąłeś zaznaczenie pola, które pozwala na śledzenie twoich danych. Jeśli prowadzisz witrynę e-commerce, możesz przestać śledzić punkty konwersji sprzedaży. Jeśli tego nie zrobisz, możesz zostać ukarany i usunięty z listy, ponieważ wyszukiwarki będą mogły zobaczyć, ile osób klika na Twój link i dokąd zmierzają.
Używanie na stronie kodu, który może zmienić sposób wyświetlania witryny w wynikach wyszukiwania, może być niebezpieczne. Nigdy nie wiadomo, jak zareagują na to wyszukiwarki i może się to skończyć usunięciem z listy lub nawet nałożeniem kary.
Nie używaj stron typu doorway
Doorway page to rodzaj strony, która w zasadzie nie jest związana z głównym tematem Twojej witryny, ale zajmuje wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na określone frazy kluczowe. Na przykład, jeśli sprzedajesz produkty ekologiczne, możesz umieścić w swojej witrynie stronę o tym, jak uprawiać własny ogród. Może to być również strona poświęcona poradom na temat ogrodnictwa ekologicznego, ale ta strona może zajmować wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania niż strona poświęcona uprawie własnego ogrodu. Tego typu strony nazywane są stronami przejściowymi (doorway pages), ponieważ są to po prostu drzwi, które prowadzą ludzi z Twojej strony na inną, niepowiązaną z nią stronę. Być może kilka lat temu takie działania były skuteczne, ale obecnie są one uważane za technikę Black Hat SEO i nie należy ich stosować.
SEO black - nie używaj ukrytego tekstu i linków
Wiele lat temu ludzie dodawali ukryty tekst do swoich treści, aby manipulować sposobem, w jaki pojawiały się one w wyszukiwarkach. Na przykład sprawiali, że dane słowo kluczowe pojawiało się wielokrotnie, czyniąc je niewidocznym dla ludzkiego oka, ale widocznym dla wyszukiwarek. Jest to nadal bardzo powszechna praktyka, której należy unikać za wszelką cenę. Należy również unikać stosowania linków, które prowadzą użytkowników poza stronę do innych, niepowiązanych stron. Są to tzw. linki wychodzące (ang. out-bound links) i są one poważnym błędem w optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek. Robienie którejkolwiek z tych rzeczy doprowadzi jedynie do ukarania lub usunięcia z listy.
Nie używaj zduplikowanej treści
Duplikat treści to sytuacja, w której na Twojej witrynie znajduje się wiele stron o bardzo podobnej lub nawet identycznej treści. Chociaż może się to wydawać świetnym sposobem na zmaksymalizowanie swoich wysiłków, w rzeczywistości jest to bardzo poważny zakaz w optymalizacji wyszukiwarek. Powielona treść obniży Twój ranking w wyszukiwarkach i spowoduje, że zostaniesz ukarany. Jeśli masz stronę, która zajmuje wysoką pozycję w rankingu dla danego słowa kluczowego, ale masz również inną stronę, która ma taką samą lub bardzo podobną treść, możesz mieć kłopoty. Ważne jest, aby treści były unikalne, aby nie narazić się na kłopoty z wyszukiwarkami. Warto jednak zauważyć, że duplikaty treści nie są już tak szkodliwe jak kiedyś. Jeśli tylko nie popełniasz plagiatu, google black hat seo wyświetli odpowiednią treść w zależności od zapytania użytkownika.
Jeśli różne witryny publikują te same treści, to jest to czerwona flaga. Niekoniecznie chcesz widzieć te same treści na własnej stronie, ale także na innych stronach. Jest to znak, że nie tworzysz unikalnych treści. Jeśli widzisz te same treści z różnych źródeł, jest to znak, że próbujesz wymusić coś, czego nie ma. Próbujesz wymusić, aby dana treść znalazła się w rankingu dla określonego słowa kluczowego, podczas gdy nie zasługuje ona na to, aby znaleźć się w rankingu dla tego słowa kluczowego. Jeśli widzisz te same treści z jednego lub dwóch źródeł, jest to normalne. Chcesz zobaczyć podobieństwa we wpisach na blogach z Twojej branży. Tego należy się spodziewać. Ale jeśli widzisz ten sam wpis na 10 różnych stronach w Twojej branży i nie jest to Twój wpis, to znaczy, że dzieje się coś podejrzanego.
Nie używaj AdWords do celów SEO
AdWords to świetny sposób na przyciągnięcie potencjalnych klientów do Twojej witryny i zwiększenie sprzedaży, ale używanie tej platformy do celów SEO nie jest dobrym pomysłem. Jeśli Twoja witryna lub strona ma niskie pozycje lub nie ma ich wcale, możesz użyć AdWords, aby podnieść swoją stronę na szczyt rankingu dla określonych słów kluczowych. Jeśli jednak Twoja witryna ma już ustalone pozycje w rankingach, nie powinieneś używać AdWords, aby zwiększyć swoje pozycje. W takim przypadku Google może nałożyć na Ciebie karę. AdWords i SEO to dwie odrębne rzeczy i powinny być traktowane jako takie. Jeśli masz stronę internetową i chcesz poprawić jej widoczność w wynikach wyszukiwania oraz przyciągnąć więcej odwiedzających, istnieją na to uzasadnione sposoby. Trzeba tylko uważać, aby nie łamać żadnych zasad ani nie stosować technik Black Hat SEO. Stosowanie tych metod może nie tylko zaszkodzić Twojej firmie, ale również reputacji Twojej witryny, co może doprowadzić do usunięcia jej z listy.
Komentarze z nieznanych adresów e-mail
Jeśli otrzymujesz wiele komentarzy do swoich wpisów na blogu z adresów e-mail, których nigdy wcześniej nie widziałeś, to jest to czerwona flaga. Jeśli otrzymujesz wiele spamerskich, nie na temat komentarzy z adresów e-mail, których nigdy wcześniej nie widziałeś, to jest to czerwona flaga. Kiedy ktoś komentuje wpis na blogu, powinien zostawić swoje imię i nazwisko, komentarz oraz adres e-mail. Dzięki temu możesz nawiązać z nimi kontakt i zbudować relację. Jeśli otrzymujesz mnóstwo komentarzy z e-maili, których nie rozpoznajesz, musisz podjąć odpowiednie działania. Jeśli to Ty zostawiasz komentarze, musisz przestać i podjąć działania, bo zostaniesz zbanowany.
Upychanie słów kluczowych
Upychanie słów kluczowych to praktyka polegająca na używaniu przez witrynę określonego słowa kluczowego częściej niż powinna. Na przykład, jeśli witryna sprzedaje koszulki, może chcieć uplasować się w rankingu dla wyszukiwania "T-shirt". Może jednak zdecydować się na dodanie słowa "T-shirt" kilka razy na stronach witryny. Może to być niebezpieczne, ponieważ może pokazać Google, że witryna nie stara się służyć odwiedzającym. Zamiast tego próbuje uzyskać pozycję dla konkretnego słowa, co jest niezgodne z zasadami Google. Jeśli wyszukiwarka to zauważy, może ukarać witrynę, powodując jej spadek w rankingu. Celem upychania słów kluczowych jest umieszczenie określonego słowa kluczowego w witrynie w sposób, który nie jest naturalny.
Na przykład, jeśli starasz się o pozycję dla słowa kluczowego "T-shirt", musisz upewnić się, że słowo "T-shirt" pojawi się w treści. Alternatywnie można użyć słowa kluczowego w tytule strony, podtytule i kilku zdaniach. Jeśli jednak używasz słowa kluczowego zbyt często, może to wyglądać tak, jakbyś próbował oszukać wyszukiwarki. Może to spowodować zablokowanie dostępu do niektórych lub wszystkich głównych wyszukiwarek.
Nadmierne użycie anchor text
Anchor text to klikalny tekst w linku zwrotnym. Istnieją dwa rodzaje anchor textów: "nagi" i "klikalny". Nagi anchor text to słowa bez "www." lub ".com" na ich końcu. Clickable anchor text to słowa, które są hiperłączami. Kiedy prosisz witrynę o umieszczenie linku zwrotnego na swojej stronie, podajesz jej anchor text, którego powinna użyć. Możesz użyć tego samego tekstu zakotwiczenia w każdym linku zwrotnym na swojej stronie lub użyć innego klikalnego tekstu zakotwiczenia dla każdego linku. Można również stosować kombinację nagich i klikalnych anchor textów w backlinkach.
Ponieważ celem black hat SEO jest oszukanie Google, najlepiej jest zachować spójność anchor textów. Jeśli w każdym linku zostanie użyty inny anchor text, Google będzie wiedziało, że próbujesz oszukać Google. Użycie nadmiernej ilości anchor textów może sprawić, że klikalny anchor text będzie brzmiał jak spam, nawet jeśli nim nie jest.
Ukryte zagrożenia związane z Black Hat SEO
Black Hat SEO to termin używany do opisania nieetycznych metod poprawiania pozycji na stronach wyników wyszukiwania. Istnieje wiele ukrytych zagrożeń związanych z Black Hat SEO i właścicielom witryn i webmasterom trudno je rozpoznać.
Najczęstszym ukrytym zagrożeniem jest to, że niektóre witryny będą miały wyższą pozycję w rankingu, niż chciał tego właściciel witryny, ponieważ stosowały taktyki SEO black. Może się tak zdarzyć, gdy witryna używa wielu słów kluczowych, które nie są trafne lub nie są powiązane semantycznie. Innym ukrytym zagrożeniem jest to, że niektóre witryny mogą mieć wyższą pozycję niż powinny, ponieważ mają dużą liczbę linków zwrotnych z innych witryn z niską jakością treści. Może się tak zdarzyć, gdy ktoś kupuje linki z witryn o niskiej jakości treści do własnej witryny, co pomoże jego stronie osiągnąć wyższą pozycję
Black Hat SEO jest niebezpieczne, ponieważ może spowodować nieodwracalne szkody na twojej witrynie. Możesz być w stanie odzyskać swoją pozycję po nałożonej karze, ale nie ma gwarancji, że Twoja witryna kiedykolwiek ponownie znajdzie się na szczycie Google. Stosując Black Hat SEO, można trwale uszkodzić zdolność witryny do pozyskiwania linków zwrotnych, wykraść tożsamość odwiedzających oraz zmniejszyć długoterminowe zyski witryny.
Jeśli witryna zostanie umieszczona na czarnej liście, jej usunięcie jest prawie niemożliwe, ponieważ specjaliści od SEO w czarnym kapeluszu nigdy nie powiedzą Google, jak to zrobili. Będziesz musiał sam to rozgryźć. Jeśli Twoja witryna zostanie wpisana na czarną listę, musisz zacząć od zera i budować ją od nowa. Nie wspominając o tym, że możesz zostać pozwany przez osoby, których tożsamość ukradłeś.
Strategie ucieczki przed Black Hat SEO
Jeśli już stosujesz Black Hat SEO, natychmiast przestań. Wciąż istnieją sposoby, aby zniwelować skutki Black Hat SEO. Będziesz musiał zacząć od nowa i użyć technik White Hat SEO, aby Twoja strona wróciła na szczyt. Można to zrobić, tworząc treści o wysokiej jakości, które są istotne dla produktu lub usługi, umieszczając linki do witryny w wiarygodnych witrynach i korzystając z porad Google dotyczących SEO na swoją korzyść.
Stosowanie Black Hat SEO może przynieść krótkotrwałe korzyści, ale na dłuższą metę tylko zaszkodzi. Za każdym razem, gdy stosujesz nieetyczną taktykę, aby poprawić pozycję swojej witryny w wyszukiwarce, podejmujesz duże ryzyko. W przypadku Black Hat SEO to ryzyko jest jeszcze większe. Jednakże, Twoja strona może nie zostać ukarana za nieetyczne praktyki, których użyłeś, aby podnieść swoją pozycję w wyszukiwarce. Może natomiast zostać ukarana za kontynuowanie tych praktyk teraz, gdy wiesz, że Google ją obserwuje.