Kiedy dysponujesz niewielkim budżetem marketingowym, kuszące może być szukanie oszczędności wszędzie, gdzie się da. Jednym z obszarów, w którym firmy często szukają oszczędności, są wydatki na marketing. To ma sens: Po co płacić więcej, skoro można płacić mniej? Niestety, jak w przypadku wielu rzeczy w życiu, odpowiedź nie jest taka prosta. Tanie pozycjonowanie (i inne tanie taktyki marketingowe) polegają na tym, że prawie nigdy nie działają one na dłuższą metę. Choć mogą dać Ci krótkoterminowy impuls, nie tworzą żadnej trwałej wartości dla Twojej firmy ani nie pomagają w budowaniu marki - a są to dwie rzeczy, które faktycznie napędzą Twoją firmę i zwiększą Twoje zyski w przyszłości. Przyjrzyjmy się, dlaczego tak się dzieje i co powinieneś zrobić zamiast tego, jeśli chcesz mądrze zainwestować w swój marketing...

Dlaczego tanie pozycjonowanie nie działa

Jeśli jest jedna rzecz, której nauczyliśmy się prowadząc agencję marketingu cyfrowego przez ponad 15 lat, to jest to fakt, że tanie pozycjonowanie stron www nie działa.

Nie twierdzimy, że każde tanie pozycjonowanie jest złe.

Nie twierdzimy, że każde tanie pozycjonowanie jest złe. Chodzi nam o to, że powinieneś być świadomy ryzyka i być przygotowany na to, że możesz nie uzyskać takich wyników, na jakie liczyłeś. Istnieje wiele powodów, dla których tak się dzieje. Przyjrzyjmy się kilku głównym problemom, które mogą wystąpić kiedy robisz tanie SEO. Przede wszystkim nie pomaga ono w budowaniu marki ani świadomości, nie buduje długoterminowej platformy, która będzie napędzać przyszłą sprzedaż, ani nie generuje wysokiej jakości treści, które napędzają ruch i generują leady.

Budowanie marki i świadomości

Pierwszy problem z tanim SEO polega na tym, że nie pomaga ono w budowaniu marki. W rzeczywistości może przynieść więcej szkody niż pożytku, ponieważ może sprawić, że Twoja marka będzie wyglądała na tanią. Budowanie marki jest jednym z najważniejszych aspektów każdej udanej strategii marketingowej. Jest to proces tworzenia spójnego i rozpoznawalnego wizerunku w umysłach klientów, potencjalnych klientów i influencerów w Twojej branży.

Załóżmy, że próbujesz sprzedawać w Internecie organiczne, bezglutenowe ciastka. Moglibyśmy stworzyć w swojej witrynie stronę o nazwie "herbatniki ekologiczne" i mieć nadzieję, że ludzie ją znajdą. Niestety, większość Twoich docelowych klientów nie będzie szukać "organicznych herbatników". Są zbyt zajęci, aby poświęcić dużo czasu na poszukiwanie odpowiednich produktów. Po prostu szybko szukają czegoś takiego jak "żywność ekologiczna". A kiedy już znajdą Twoją stronę, możesz ich stracić z kilku powodów. Twoja strona może nie pojawić się w wynikach wyszukiwania, ponieważ nie zoptymalizowałeś jej pod kątem odpowiednich słów kluczowych. Może nawet nie być na kilku pierwszych stronach. Albo może się zdarzyć, że Twoja strona znajdzie się na tyle wysoko, że będzie widoczna, ale nazwa Twojej marki może brzmieć coś w rodzaju "Organiczne herbatniki". Nie brzmi to zbyt atrakcyjnie dla większości ludzi, ponieważ nie oddaje tego, co sprzedajesz.

Budowanie długoterminowej platformy

Drugim problem na tanie pozycjonowanie stron jest to, że nie buduje ono długoterminowej platformy, która przyniesie Ci długoterminowe rezultaty. Marki takie jak Google czy Facebook są zbudowane na długoterminowej strategii. Może Ci się wydawać, że możesz uciec od krótkoterminowej strategii SEO, ale w dłuższej perspektywie będziesz rozczarowany.

SEO to inwestycja długoterminowa. Często potrzeba miesięcy lub lat, aby zmiany w strategii SEO zaczęły się naprawdę opłacać. Nie jest to coś, co można zrobić raz, zapomnieć o tym i oczekiwać, że za rok nadal będzie się czerpać korzyści. Jeśli jednak teraz zainwestujesz w tanie pozycjonowanie, nie będziesz miał długoterminowego planu. Nie będziesz miał czasu, aby zobaczyć, jak wprowadzone zmiany przyniosą efekty. Prawdopodobnie będziesz musiał inwestować w coraz droższe strategie, aby utrzymać się na rynku. A jeśli zainwestujesz w najtańsze pozycjonowanie, które tak naprawdę nie pomogą Twojej firmie lub które nie będą się dobrze skalować, to z roku na rok będziesz musiał inwestować coraz więcej.

Problem z treścią

Trzeci problem z tanim SEO polega na tym, że nie generuje ono wysokiej jakości treści, które napędzają ruch i generują leady. Łatwo jest myśleć, że artykuły nie są tak ważne jak link building i inne strategie SEO, ale mogą być tak samo ważne. Postaw jednak na dobrą jakość!

rzeci problem z tanim SEO polega na tym, że nie generuje ono wysokiej jakości treści, które napędzają ruch i generują leady.

Jeśli publikujesz artykuły niskiej jakości, to w rzeczywistości wyrządzasz więcej szkody niż pożytku. Widzisz, nie możesz uzyskać pozycji na hasła o dużej objętości (tzn. hasła, które są wyszukiwane przez wiele osób), publikując artykuły niskiej jakości. Google jest już na to zbyt wyrafinowane. A nawet jeśli uda Ci się zająć dobrą pozycję przez krótki czas, Google zauważy, że Twoje treści nie są wystarczająco wysokiej jakości i prawdopodobnie obniży Twoją pozycję lub nawet usunie Cię ze swoich wyników wyszukiwania. W rzeczywistości, jeśli będziesz starał się poprawić swoją pozycję dzięki artykułom o niskiej jakości, możesz zaszkodzić swojej marce. A nawet jeśli początkowo uda Ci się z tego wybrnąć stosując tanie pozycjonowanie, w dłuższej perspektywie zaczniesz tracić ruch na rzecz innych, lepszych jakościowo stron.

Jak widać, tanie SEO nie zawsze jest dobrą inwestycją, a jeśli spróbujesz pójść tanią drogą, prawdopodobnie uzyskasz gorsze wyniki. W rzeczywistości bardziej prawdopodobne jest, że zaszkodzisz swojej marce, stracisz ruch w dłuższej perspektywie oraz zmarnujesz czas i pieniądze, próbując pójść tanią drogą. Dlatego też często zalecamy firmom, aby od samego początku inwestowały w solidną strategię SEO. Pozwoli to uzyskać dobre pozycje w rankingu dla terminów, które są istotne dla Twojej firmy i przyciągnąć do witryny wysokiej jakości ruch internetowy. A jeśli od początku zainwestuje się we właściwe strategie, nie będzie trzeba co roku inwestować coraz więcej. Tak więc, zamiast próbować oszczędzać na strategii SEO, spróbuj zainwestować jak najrozsądniej. To najlepszy sposób, aby upewnić się, że inwestycja w SEO opłaci się na dłuższą metę.

Dla wielu małych firm inwestowanie w optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) może wydawać się niepotrzebnym wydatkiem. W końcu w dzisiejszych czasach wszyscy mają obsesję na punkcie mediów społecznościowych i łatwo jest założyć, że optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek będzie stratą pieniędzy. Ale to, czego możesz nie wiedzieć, to fakt, że tanie SEO jest prawie zawsze złym pomysłem. Dlaczego? Ponieważ długoterminowy zwrot z inwestycji w wysokiej jakości SEO, w przeciwieństwie do SEO po okazyjnej cenie, po prostu nie istnieje. Wdrażanie tanich przekonań SEO może skończyć się dużymi kosztami, jeśli chodzi o rozwój i sukces Twojej firmy. Nie wierzysz nam? Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, dlaczego tanie usługi SEO nigdy nie są dobrym pomysłem dla Twojej firmy.

Nie inwestuj w tanie SEO!

Po pierwsze: dlaczego nie powinieneś wybierać tanich usług SEO? Dzieje się tak dlatego, że dla Twojej firmy niezwykle ważne jest posiadanie silnej obecności w Internecie. Dla wielu firm większość przychodów jest generowana w Internecie. A dla wszystkich tych firm, sposobem numer jeden na dotarcie ze swoimi produktami i usługami do jak największej liczby osób jest SEO. Inwestując w tanie SEO, ryzykujesz utratę reputacji online, potencjalnych klientów i możliwości generowania przychodów.

Tanie pozycjonowanie stron www nie tylko nie doprowadzi do zmniejszenia ruchu na stronie internetowej, ale także spowodują spadek w organicznym rankingu wyszukiwarki.

Tanie pozycjonowanie stron www nie tylko nie doprowadzi do zmniejszenia ruchu na stronie internetowej, ale także spowodują spadek w organicznym rankingu wyszukiwarki. Słabe wyniki prac SEO mogą również skutkować nałożeniem kary przez Google, co jest ostatnią rzeczą, jakiej życzyłby sobie właściciel firmy. Może to doprowadzić do spadku przychodów i pogorszenia pozycji w rankingu, co może spowodować, że witryna w ogóle nie pojawi się w wynikach wyszukiwania.

Stracisz widoczność i ruch na swojej stronie

Jeśli zdecydujesz się na tanie pozycjonowanie stron internetowych, możesz trafić na firmę, która w swojej pracy idzie na skróty. Może to doprowadzić do całkowitego zablokowania Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Dzieje się tak dlatego, że Google ma ścisłe wytyczne dotyczące tego, co uważa za treści wysokiej jakości i aktualne. Google stara się stawiać swoich klientów na pierwszym miejscu. Wie, że jeśli klienci wejdą na ich stronę i stwierdzą, że nie ma na niej informacji, których szukają, opuszczą ją. A głównym celem Google jest to, aby klienci pozostawali na ich stronie.

Jeśli Twoja witryna zostanie wykluczona z wyników wyszukiwania przez tanie pozycjonowanie, stracisz widoczność i ruch w witrynie. Oznacza to, że mniej osób znajdzie Twoją firmę, co ostatecznie może prowadzić do zmniejszenia przychodów. Dzieje się tak dlatego, że obecnie większość osób rozpoczyna swoją podróż w poszukiwaniu informacji w sieci od wyszukiwarki, takiej jak Google.

Pamiętaj, że Google ma ponad 90% udziału w rynku wyszukiwarek. Jeśli Twoja witryna nie pojawia się w wynikach wyszukiwania, ludzie po prostu nie będą mogli Cię znaleźć.

Nie będziesz wiedział, czy zmiany zadziałały, czy nie

Kiedy zatrudniasz firmę świadczącą tanie pozycjonowanie stron www, istnieje szansa, że będzie ona składać fałszywe obietnice. Oznacza to, że powiedzą Ci, że wykonują pracę, która pomoże Twojej witrynie uzyskać wyższą pozycję w rankingu. W rzeczywistości jednak praca, którą wykonują, nie ma żadnego wpływu na ranking Twojej witryny.

Dzieje się tak dlatego, że Google posiada algorytm, który śledzi wszystkie zmiany, jakie strony wprowadzają do swoich treści. Algorytm ten dba o to, aby witryny nie składały fałszywych obietnic. Gwarantuje również, że strony wykorzystujące tanie SEO zostaną ukarane i nie będą już mogły zajmować tak wysokiej pozycji w rankingu, jak kiedyś. Dla właściciela firmy ważne jest, aby wiedzieć, czy jego inwestycja w SEO przynosi efekty. Jeśli zatrudnisz tanią firmę świadczącą usługi SEO, nie będziesz miał żadnej możliwości sprawdzenia, czy praca, za którą płacisz, rzeczywiście się opłaca.

Twoja witryna zostanie ukarana za spamowanie

Na koniec dnia, głównym celem Google jest stawianie klientów na pierwszym miejscu. A jednym ze sposobów, w jaki to robią, jest karanie stron, które próbują uzyskać wyższą pozycję niż na to zasługują. Oznacza to, że jeśli pójdziesz na super tanią opcję, możesz skończyć z firmą, która próbuje zwiększyć swoją stronę internetową powyżej stron, które już są w rankingu wyżej niż ty. A kiedy Google to zauważy, ukarze Twoją witrynę za próby uzyskania pozycji na słowa kluczowe, na które tak naprawdę nie zasługujesz.

Oznacza to, że nie będziesz w stanie osiągnąć tak wysokiej pozycji w rankingu, jak kiedyś. Oznacza to również, że Twoja witryna może zostać całkowicie usunięta z wyników wyszukiwania. A to oznacza, że mniej osób będzie w stanie znaleźć Twoją witrynę.

Tanie SEO rodzi brak zaufania u Twoich klientów

Google to wyszukiwarka, której zadaniem jest pomaganie użytkownikom w znajdowaniu informacji. Dotyczy to również informacji o produktach i usługach, których zakupem są zainteresowani. Zatrudniając tanią firmę SEO, ryzykujesz, że Google ukarze Twoją stronę. Oznacza to, że nie pojawi się ona w ogóle w wynikach wyszukiwarki. A kiedy ludzie wpisują słowo kluczowe, a Twoja witryna nigdzie się nie pojawia, zakładają, że jesteś oszustem. W końcu, jeśli masz stronę internetową, która zajmuje pierwsze miejsce w rankingu dla danego słowa kluczowego, a inna strona zajmuje miejsce powyżej, będzie to oczywiste dla klientów, która z nich jest legalna, a która nie. Inwestując w tanie pozycjonowanie stron www, narażasz się na ryzyko wzbudzenia nieufności wśród klientów. Ludzie będą zakładać, że wynająłeś firmę do spamowania swojej witryny w wynikach wyszukiwania i że nie jesteś legalną firmą.

Świat marketingu cyfrowego nieustannie się rozwija, co oznacza, że firmy muszą pozostawać na bieżąco, aby zachować konkurencyjność. W tym klimacie ciągłych zmian, wielu marketerów zaczęło się obawiać usług SEO, które wydają się zbyt dobre, aby były prawdziwe. W końcu, jak ktoś może oferować wysokiej jakości usługi SEO za tak niską cenę?

Jeśli coś wydaje się zbyt piękne, aby było prawdziwe, to prawdopodobnie takie jest! Nie ma czegoś takiego jak tanie SEO i nadal uzyskiwać świetne wyniki. Istnieją jednak firmy, które oferują usługi niskiej jakości lub wręcz złośliwe za niską cenę. To, czy zdecydujesz się na jedną z tych okazyjnych usług, czy też zainwestujesz więcej pieniędzy z góry za usługi wyższej jakości, będzie zależało od Twojej tolerancji na ryzyko i sytuacji finansowej. Przyjrzyjmy się kilku rzeczom, które warto wiedzieć o tanim SEO przed podjęciem decyzji:

Jak rozpoznać podejrzane firmy oferujące tanie usługi SEO

Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać, mając do czynienia z firmami SEO, jest to, że nie wszystkie z nich cieszą się dobrą reputacją. W rzeczywistości istnieje wiele firm SEO, które oferują pozycjonowanie stron tanio i usługi niskiej jakości i angażują się w nieuczciwe praktyki. Jak można je rozpoznać?

  • Ich obietnice są zbyt piękne, by mogły być prawdziwe - Jeśli firma obiecuje, że w ciągu kilku tygodni, bez żadnego wysiłku z Twojej strony zrobi skuteczne pozycjonowanie tanio, możesz zająć pierwsze miejsce w Google dla pożądanego słowa kluczowego, powinieneś zachować ostrożność. Żadna legalnie działająca firma nie może składać tak śmiałych obietnic.

  • Ich ceny są bardzo niskie - Jeśli firma oferuje pozycjonowanie stron tanio może to być bardzo zły znak. Należy zachować ostrożność przy zatrudnianiu firm, które oferują bardzo niskie ceny, ponieważ mogą one iść na skróty lub stosować nieuczciwe praktyki.

  • Strona internetowa wygląda nieprofesjonalnie - Jeśli strona internetowa firmy wygląda tak, jakby została stworzona w latach 90-tych, trzymaj się od niej z daleka.

  • Naciskają na natychmiastowe podpisanie umowy - Jeśli przedstawiciel handlowy naciska na natychmiastowe podpisanie umowy z firmą, jest to zły znak.

Jak firma może oferować tanie usługi SEO?

Jest kilka sposobów na to, aby firma oferowała tanie SEO, a jednocześnie zapewniała dobre wyniki (pamiętaj! dobre wyniki realizowane niedozwolonymi metodami są krótkotrwałe i ostatecznie nieskuteczne, a wręcz szkodliwe)

  • Niektóre firmy celowo łamią warunki korzystania z usług Google, aby podnieść pozycję swojej witryny w rankingu. Jest to znane jako black hat SEO. Firmy te będą używać spamerskich linków, upychania słów kluczowych i innych nieetycznych taktyk, aby podnieść pozycję witryny. W najlepszym wypadku witryna pozostanie na pierwszej stronie Google tylko przez krótki czas. W najgorszym razie Google ukarze Twoją witrynę i całkowicie usunie ją z wyników wyszukiwania.

  • Niektóre firmy tworzą strony internetowe dla Twojej firmy, ale nigdy nie wdrażają żadnych praktyk SEO, aby poprawić ich pozycję. Chociaż będzie to kosztować Cię trochę pieniędzy, strony te nie przyniosą żadnego ruchu na Twojej witrynie.

  • Mogą wykorzystywać Twoją witrynę do rozpowszechniania złośliwego oprogramowania

  • Niektóre firmy oferują usługi SEO, które w rzeczywistości infekują Twoją witrynę złośliwym oprogramowaniem lub spamem.

  • Mogą budować twoją witrynę w oparciu o kradzione treści - niektóre firmy nie dbają o to, skąd biorą treści na twoją witrynę; chcą po prostu zrobić to jak najszybciej. Jeśli nie mają czasu na napisanie unikalnej i interesującej treści dla Twojej witryny, mogą po prostu skopiować i wkleić tekst z innego źródła.

Czy są jakieś korzyści z zatrudnienia firmy, która oferuje tanie SEO?

Jest wiele firm, które oferują tanie SEO ze względu na niskie koszty ogólne. Nie muszą one wydawać dużo pieniędzy na badania i rozwój, więc mogą stosować niższe ceny. Chociaż na początku można zaoszczędzić trochę pieniędzy, na dłuższą metę można na tym stracić, ponieważ prawdopodobnie nie uzyska się żadnego ruchu na swojej stronie internetowej. Jeśli zdecydujesz się zatrudnić firmę, która oferuje tanie usługi SEO, pamiętaj, aby przeprowadzić pewne badania. Upewnij się, że ma ona pozytywną reputację, sprawdź jej opinie i odwiedź jej stronę internetową. Należy upewnić się, że nie stosuje ona żadnej z praktyk, o których była mowa powyżej.

Czy powinieneś wybrać firmę, która oferuje tanie pozycjonowanie?

O ile nie jesteś gotowy podjąć dużego ryzyka, nie zalecamy wyboru firmy oferującej tanie usługi SEO. Chociaż w danej chwili może się to wydawać dobrym pomysłem, prawdopodobnie w końcu będziesz żałować swojej decyzji, ponieważ nie uzyskasz żadnego ruchu na swojej stronie i w rezultacie stracisz potencjalnych klientów. Jeśli chcesz uzyskać wyniki swojej kampanii SEO, musisz zatrudnić renomowaną firmę, która pobiera uczciwe opłaty za swoje usługi. Warto znaleźć godną zaufania firmę, która oferuje wysokiej jakości usługi SEO za rozsądną cenę.