‍Wyszukiwarka Google stała się pierwszym źródłem informacji dla użytkowników, jest to również wyszukiwarka, która generuje duży ruch na stronach internetowych. Dlatego tak ważna jest optymalizacja witryny, aby pojawiała się ona na szczycie wyników Google za każdym razem, gdy ktoś szuka czegoś związanego z Twoją firmą. Nie oznacza to jednak, że należy spamować witrynę jak największą liczbą słów kluczowych, ale raczej używać słów kluczowych z długiego ogona w treści, meta tagach i technikach optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Słowa kluczowe z długiego ogona to frazy składające się z dwóch lub więcej słów - a nie z pojedynczych słów - które są połączone razem w jedną frazę kluczową. Tego rodzaju słowa kluczowe mają mniejszą konkurencję i zapewniają większą widoczność wśród użytkowników, którzy wyszukują w Google za pomocą zapytań z długiego ogona.

Co to jest pozycjonowanie long tail i jak z niego korzystać?

Pozycjonowanie długiego ogona to technika stosowana przez marketerów w celu znalezienia słów kluczowych, na które Twoja firma będzie miała wysoką pozycję w rankingu widoczności. W tym celu używa się fraz, które nie są tak powszechnie używane, ale zwiększą widoczność Twojej firmy. Teoria wyszukiwania long-tail mówi, że popyt na określone usługi nie jest wprost proporcjonalny do częstotliwości ich używania, ale stopniowo maleje, w miarę jak bardziej nieczęste wymagania stają się mniej popularne.

 Longtail SEO odnosi się do rozszerzonej części rozkładu, która składa się z mniejszych ilości często wyszukiwanych słów kluczowych.

Mówiąc prościej, na każdym rynku istnieje wiele różnych podkategorii użytkowników o różnych potrzebach i zainteresowaniach. Longtail SEO odnosi się do rozszerzonej części rozkładu, która składa się z mniejszych ilości często wyszukiwanych słów kluczowych. Oznacza to, że krótsza fraza reprezentuje niewielką liczbę często wyszukiwanych słów i fraz, podczas gdy dłuższy ogon reprezentuje większą liczbę rzadziej wyszukiwanych słów i fraz.

Pozycjonowanie długi ogon to termin, który został po raz pierwszy użyty w dziedzinie handlu elektronicznego do opisania niewielkiego odsetka produktów, które przewyższają sprzedaż pozostałych produktów. Długi ogon reprezentuje większą liczbę rzadziej wyszukiwanych słów i fraz i jest jednym z segmentów dystrybucji, który często pozostaje niereprezentowany w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie długiego ogona to proces znajdowania słów kluczowych, które są mniej konkurencyjne, ale nadal dają dobry zwrot z inwestycji. Metoda ta sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku firm B2B, które sprzedają innym firmom, a nie konsumentom. Na przykład, firma sprzedająca komputery może uzyskać dobrą pozycję w rankingu dla słowa "komputer", ale może nie uzyskać pozycji dla słów takich jak "laptop" lub "komputer stacjonarny". Kierując się tymi frazami, firma może zwiększyć swoją widoczność bez zwiększania konkurencji.

Znajdź słowa kluczowe z długiego ogona

Pierwszym krokiem do wykorzystania słów kluczowych long tail SEO jest ich znalezienie. Istnieje kilka narzędzi, które mogą pomóc w znalezieniu słów kluczowych z długiego ogona, takich jak SEMrush, Long Tail Pro i Ahrefs. Istnieje również kilka sposobów, aby zrobić to ręcznie:

  • Użyj narzędzia do sugerowania słów kluczowych

  • Znajdź pokrewne słowa kluczowe, wpisując w google nazwę produktu i "recenzje"

  • Znajdź powiązane słowa kluczowe, wpisując w Google nazwę produktu oraz "jak to zrobić"

  • Znajdź powiązane słowa kluczowe, wpisując w Google nazwę produktu oraz "filmy"

  • Znajdź pokrewne słowa kluczowe, wpisując w Google nazwę produktu oraz "top 10"

Strategie używania słów kluczowych z długiego ogona

Kiedy już zidentyfikujesz swoje słowa kluczowe z długiego ogona, będziesz chciał je uwzględniać, kiedy tylko będzie to możliwe. Zamieść je w tagach tytułowych, metaopisach i w treści artykułów na swojej stronie. Należy skupić się na tych słowach kluczowych i nie odchodzić od nich zbyt daleko. Nie chcesz być tak skoncentrowany na słowach kluczowych, że Twoje treści będą nienaturalne.

Możesz również używać słów kluczowych na pozycjonowanie długi ogon podczas tworzenia kampanii reklamowych. Należy jednak pamiętać, aby nie używać ich w tytule reklamy, ponieważ wiele platform reklamowych nie wyświetli reklamy, jeśli słowo to pojawi się również w tytule.

Ograniczenia w używaniu słów kluczowych z długiego ogona

Chociaż słowa kluczowe z długiego ogona obiecują większą widoczność, utrudniają również czytanie treści. Ciągłe używanie żargonu i terminów branżowych może zniechęcić czytelników, którzy nie mają pojęcia o Twojej branży. Możesz nadal używać słów kluczowych z długiego ogona bez zrażania czytelników, umieszczając definicję danego terminu na końcu swojego wpisu. Może to być również pomocne w przypadku konieczności użycia terminu, który nie znajduje się obecnie w słowniku użytkownika. Słowa kluczowe z długiego ogona są świetne, jeśli starasz się zdobyć pozycję na mniej konkurencyjne słowa kluczowe, ale nie powinny być używane jako substytut optymalizacji treści pod kątem SEO. Nadal powinieneś tworzyć dobrze zaokrąglone, szczegółowe artykuły, które zawierają informacje, które czytelnicy uznają za wartościowe.

Co to są słowa kluczowe z długiego ogona?

Słowa kluczowe z długiego ogona to dłuższe, bardziej specyficzne frazy, które mają mniejszą konkurencję, wymagają mniejszej liczby licytacji i przynoszą bardziej ukierunkowany ruch do Twojej witryny. Najbardziej znanym przykładem słów kluczowych z długiego ogona jest wyszukiwanie "niebieskie buty" vs. "niebieskie buty dla kobiet". Pierwsze wyszukiwanie ma dużo większą konkurencję i niższy współczynnik konwersji niż drugie.

Według badań 35% wszystkich wyszukiwań stanowią wyszukiwania z długimi słowami kluczowymi. To ogromna liczba. Jeśli chcesz zdominować Google i rozwijać swój biznes, musisz nauczyć się wykorzystywać słowa kluczowe o długim ogonie na swoją korzyść. Innym ważnym faktem dotyczącym słów kluczowych z długiego ogona jest to, że mają one mniejszą konkurencję w porównaniu z szerszymi słowami kluczowymi, dzięki czemu można uzyskać wyższą pozycję w Google mniejszym nakładem pracy i pieniędzy. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku mniejszych, mniej konkurencyjnych rynków i nisz.

Według badań 35% wszystkich wyszukiwań stanowią wyszukiwania z długimi słowami kluczowymi.

Jak znaleźć słowa kluczowe z długiego ogona dla swojej firmy?

Istnieje wiele sposobów na znalezienie słów kluczowych z długiego ogona dla Twojej firmy. Zacznij od burzy mózgów i wypisania wszystkich słów związanych z Twoją firmą oraz produktami i usługami, które oferujesz.

  • Możesz również użyć narzędzia do badania słów kluczowych, takiego jak SEMrush lub narzędzia SEO, takie jak Ahrefs, gdzie możesz wpisać swoje główne słowo kluczowe i otrzymać listę słów kluczowych z długiego ogona związanych z Twoją działalnością.

  • Innym sposobem na znalezienie słów kluczowych z długiego ogona jest przyjrzenie się wynikom wyszukiwania i przeanalizowanie, co ludzie wpisują w Google, kiedy próbują znaleźć rozwiązanie problemu związanego z Twoją firmą.

  • Skorzystaj z oprogramowania do analizy witryn internetowych, takiego jak Google Analytics lub Google Search Console, aby przeanalizować wyszukiwane hasła, które kierują ruch na Twoją witrynę.

  • Możesz również skorzystać z techniki "czego szukają ludzie?". Po prostu udaj się w ruchliwe miejsce i posłuchaj, o co pytają ludzie. Po drodze na pewno znajdziesz pomysły na słowa kluczowe.

Korzyści z używania słów kluczowych z długim ogonem

Pozycjonowanie long tail to rodzaj zapytania, który jest bardziej szczegółowy niż słowa kluczowe nagłówka. Są one często bardziej popularne niż słowa kluczowe, ponieważ są bardziej szczegółowe i mogą być dostosowane do potrzeb danej osoby. Słowa kluczowe z długim ogonem mają następujące zalety:

  • Zapewniają lepszy zwrot z inwestycji, ponieważ uzyskują wyższe współczynniki konwersji.

  • Mogą pomóc w budowaniu marki, umożliwiając firmom lepsze docieranie do klientów.

  • Mają mniejszą konkurencję, więc marketerzy mogą uzyskać wyższą pozycję w SERP dla tych słów kluczowych, co oznacza, że uzyskają większy ruch.

  • Słowa kluczowe z długim ogonem zapewniają również wgląd w to, czego ludzie chcą i potrzebują, co jest ważne dla właścicieli firm, którzy chcą wyprzedzać trendy

  • Bardziej ukierunkowany ruch: Słowa kluczowe z długiego ogona są bardziej specyficzne i ukierunkowane, więc istnieje większe prawdopodobieństwo, że trafią do Ciebie użytkownicy z wyszukiwarek, którzy są rzeczywiście zainteresowani tym, co masz do zaoferowania.

  • Mniejsza konkurencja: Ponieważ słowa kluczowe z długiego ogona są bardziej specyficzne i mają mniejszą liczbę wyszukiwań, masz większe szanse na zajęcie wyższej pozycji w Google dla tych słów kluczowych w porównaniu z szerszymi słowami kluczowymi o większej liczbie wyszukiwań.

  • Mniej pieniędzy wydanych na reklamę: Ponieważ słowa kluczowe z długiego ogona mają mniejszą konkurencję, nie musisz wydawać tyle pieniędzy na reklamę, co w przypadku szerszych słów kluczowych.

  • Więcej odwiedzających stronę: Słowa kluczowe z długiego ogona są bardziej szczegółowe, więc osoby, które je wyszukują, są znacznie bardziej zainteresowane tym, co masz do zaoferowania. W rezultacie pozostają dłużej na Twojej stronie i są bardziej skłonni do zakupu tego, co sprzedajesz.

Narzędzie słów kluczowych Google Adwords

Narzędzie słów kluczowych Google Adwords pozwala na wprowadzenie słowa kluczowego i sprawdzenie, ile wyszukiwań uzyskuje ono miesięcznie, ile osób klika na te wyszukiwania oraz jaka jest ich globalna i lokalna konkurencja. Możesz również utworzyć listę powiązanych słów kluczowych za pomocą menu rozwijanego i zapisać listę, aby móc do niej wrócić i użyć jej w przyszłości. Narzędzie słów kluczowych jest darmowym narzędziem, które można wykorzystać do wyszukiwania słów kluczowych z długiego ogona, badania konkurencji i tworzenia wartościowych treści dla swojej witryny. Jest to z pewnością przydatne narzędzie, które warto mieć w swoim zestawie narzędzi SEO.

Long Tail Pro

Long Tail Pro to narzędzie do badania słów kluczowych, które pozwala wprowadzić jedno lub dwa słowa kluczowe i otrzymać listę słów kluczowych z długiego ogona powiązanych z tymi słowami kluczowymi. Możesz również dodać te słowa kluczowe do swojej aktualnej listy lub stworzyć dla nich nową listę. Long Tail Pro to świetne narzędzie do badania słów kluczowych, które jest bardzo łatwe w użyciu. Najlepsze jest to, że pokazuje on wolumen wyszukiwania dla każdego słowa kluczowego, globalną i lokalną konkurencję oraz spodziewany koszt Adwords.

Long Tail Pro może być pomocnym narzędziem, jeśli chcesz zagłębić się w swoje badania słów kluczowych i znaleźć słowa kluczowe z długiego ogona, które możesz wykorzystać do tworzenia większej ilości treści na swojej stronie internetowej.

Co to znaczy długi ogon SEO i czym jest dystrybucja long-tail w SEO?

Niższy współczynnik klikalności, czyli CTR, oznacza niższy współczynnik konwersji. Odnosi się to zarówno do sprzedaży, jak i do ruchu na stronie. Kiedy masz mniejszą liczbę kliknięć, spadają też Twoje pozycje w wyszukiwarkach. Trick do wysokiej pozycji w rankingu to dystrybucja long-tail, czyli duża liczba stron o niskim współczynniku CTR.

Oznacza to, że chcesz mieć wiele stron, które przyciągają tylko garstkę odwiedzających, ale jednocześnie zawierają wysokiej jakości treści. Jest to podejście odmienne od klasycznej strategii "treść dla ruchu". Na przykład, załóżmy, że posiadasz sklep internetowy z odzieżą. Większość wyszukiwań dotyczących odzieży dotyczy słów "sukienka" lub "koszula". Chcesz osiągnąć pozycję w rankingu dla tych terminów, więc tworzysz artykuły na temat "rodzajów sukienek" lub "różnych rodzajów koszul".

Dlaczego dystrybucja długiego ogona jest ważna w SEO?

Dystrybucja long-tail jest ważna z tego samego powodu, dla którego jest ważna w każdym biznesie: większy zysk. Używając powyższego przykładu, jeśli pozycjonujesz się dla "sukienki" i "koszuli", konkurujesz z milionami innych stron. Jeśli natomiast pozycjonujesz dla "różnych rodzajów sukienek" lub "koszul noszonych przez piratów", znajdujesz się w znacznie mniejszej puli, a długi ogon seo odniesie sukces.

Oznacza to większe prawdopodobieństwo uzyskania pozycji w rankingu i większy ruch na stronie. Długi ogon to także miejsce, w którym można znaleźć najbardziej lojalnych klientów. Wiele osób, które szukają konkretnego typu sukienki lub koszuli, trafiło na stronę przypadkowo. Zobaczą, co jeszcze masz w ofercie i wyjdą bez dokonania zakupu.

Jak osiągnąć dystrybucję long-tail w SEO?

Najlepszym sposobem na uzyskanie wysokiego poziomu dystrybucji long-tail jest tworzenie wysokiej jakości treści, które są bardzo istotne dla Twoich odbiorców. Istnieją jednak pewne bardziej konkretne sposoby, które możesz zastosować, aby zwiększyć swój udział w long tail SEO. Używając narzędzia do słów kluczowych - takiego jak darmowe narzędzie oferowane przez SEO Book - można określić, jakie frazy są najczęściej używane.

Na przykład, wiele osób szukających "rodzajów koszul" będzie również szukało "jakie rodzaje koszul powinienem nosić?". Gdy już zidentyfikujesz swoje frazy long-tail, musisz umieścić je w swoich treściach. Jeśli starasz się o pozycję na "różne rodzaje koszul", powinieneś użyć tej frazy w tytule artykułu, umieścić ją w treści artykułu oraz w nagłówku H1.

Sposoby na wzmocnienie longtail SEO dla długiego ogona

  • Używaj fraz kluczowych z długiego ogona w swojej treści. Dotyczy to zarówno tytułu, podtytułów, jak i treści artykułu.

  • Upewnij się, że Twoja strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Wyszukiwanie mobilne szybko się rozwija i większość ludzi oczekuje takich samych doświadczeń na telefonie, jak na komputerze.

  • Upewnij się, że Twoja strona ładuje się szybko. Google twierdzi, że średni czas kliknięcia na stronie wynosi 2 sekundy. Nawet jeśli Twoja strona jest świetna, jeśli jej ładowanie trwa zbyt długo, ludzie będą ją opuszczać.

Sposoby na uzyskanie większego ruchu z długiego ogona

Dystrybucja długiego ogona to praktyka polegająca na używaniu określonych fraz kluczowych, które są dłuższe i mniej popularne. Korzyść z tego jest taka, że będzie mniej stron internetowych celujących w te słowa kluczowe, dzięki czemu Twoja strona łatwiej znajdzie się w rankingu. Jeśli chcesz poprawić swoje SEO, powinieneś wziąć pod uwagę dystrybucję long-tail. Pomoże Ci to w osiągnięciu wyższej pozycji w rankingu, pozyskaniu większej liczby odwiedzających Twoją witrynę i zwiększeniu przychodów.

Dlaczego warto pozycjonować stronę z wykorzystaniem długiego ogona?

Słowa kluczowe z długim ogonem to te, które mają niską konkurencję i wysoki współczynnik konwersji. Zwykle przeprowadzają w Google mniej niż 1000 wyszukiwań miesięcznie. Stanowią one jednak 10% całkowitej liczby wyszukiwań. Korzystanie z długich słów kluczowych jest tego warte, ponieważ nie są one tak konkurencyjne i mogą być bardziej opłacalne dla Twojej firmy. Pozycjonowanie długiego ogona pomoże Ci uzyskać wyższą pozycję w Google i innych wyszukiwarkach.

Jak stosować strategię długiego ogona w SEO

Strategia długiego ogona to najlepszy sposób na wykorzystanie SEO. Jest to technika marketingowa, która koncentruje się na tworzeniu konkretnych treści dla małej, docelowej grupy odbiorców. Ta strategia może pomóc w generowaniu większej liczby potencjalnych klientów i sprzedaży.

Strategia długiego ogona to najlepszy sposób na wykorzystanie SEO

Celem strategii long tail SEO jest generowanie większego ruchu od mniejszej liczby odwiedzających, a nie od większej liczby odwiedzających. Robi to, używając różnych słów kluczowych dla każdej strony, w przeciwieństwie do używania jednego słowa kluczowego dla wszystkich stron w witrynie.

  • Badanie słów kluczowych - Zacznij od badania słów kluczowych, aby ustalić, jakich terminów szukają Twoi potencjalni klienci. Dzięki temu dowiesz się, jakie terminy i frazy kierują odpowiedni, ukierunkowany ruch na inne strony internetowe.

  • Tworzenie odpowiednich treści - gdy już wiesz, na jakie terminy należy zwrócić uwagę, możesz użyć tych terminów w treści i tytułach. Pomoże to w uzyskaniu pozycji w rankingu dla tych terminów i wygeneruje większy ruch na Twojej stronie.

  • Zbuduj backlinki - Po opublikowaniu treści zacznij docierać do innych stron internetowych w twojej branży, aby sprawdzić, czy byłyby zainteresowane umieszczeniem linków do twojej treści. Pomoże to w osiągnięciu pozycji na jeszcze więcej słów kluczowych i uzyskaniu większego ruchu z wyszukiwarek.

Korzyści wynikające z zastosowania strategii "długiego ogona

Słowa kluczowe z długiego ogona są często bardziej szczegółowe, co oznacza, że jest mniej konkurentów celujących w te słowa. Oznacza to, że łatwiej jest Ci osiągnąć pozycję na te słowa kluczowe i uzyskać większy ruch organiczny w wyszukiwarkach. Dla tych słów kluczowych można również tworzyć treści o wysokiej trafności. Pomoże to nawiązać kontakt z grupą docelową i uzyskać więcej kliknięć na stronie.

Można również zbudować więcej linków zwrotnych do swojej witryny przy użyciu słów kluczowych z długiego ogona. Pomoże to zwiększyć skuteczność SEO, a także zapewni większy ruch z linków polecających. Możesz również uzyskać więcej kliknięć dzięki wyróżnionym fragmentom Google. Featured snippets to fragmenty, które Google pokazuje na górze wyników wyszukiwania, gdzie wyróżniają konkretny fragment zawartości witryny. Jeśli chcesz, aby Twoja treść pojawiła się jako wyróżniona snippeta, musisz używać słów kluczowych z długiego ogona i mieć treść wysokiej jakości.

Zwiększ widoczność strony w SERP-ach

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) to proces mający na celu poprawę widoczności witryny lub strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Używanie słów kluczowych z długiego ogona w treści pomoże zwiększyć widoczność strony w SERP-ach, ponieważ jest mniej konkurentów celujących w te terminy.

Zwiększenie ruchu i świadomości marki

Kiedy zajmiesz miejsce w rankingu dla słów kluczowych z długiego ogona, prawdopodobnie otrzymasz dużo więcej ruchu z wyszukiwarek, a także większą świadomość marki. Ludzie będą skłonni kliknąć na Twoją treść, jeśli jest ona bardzo istotna dla tego, czego szukają, co może prowadzić do zwiększenia liczby kliknięć na Twojej stronie. Ponadto, jeśli publikujesz treści o wysokiej jakości, które zawierają linki do Twojej witryny, prawdopodobnie zdobędziesz więcej linków zwrotnych, co pomoże Ci zwiększyć skuteczność longtail SEO.

Wzrost konwersji

Kiedy przeprowadzasz pozycjonowanie long tail, prawdopodobnie otrzymasz dużo więcej ruchu z wyszukiwarek, a także większą świadomość marki. Ludzie prawdopodobnie będą klikać na Twoje treści, jeśli są one bardzo istotne dla tego, czego szukają. Publikując treści o wysokiej jakości, które zawierają odnośniki do Twojej strony internetowej, prawdopodobnie uzyskasz więcej linków zwrotnych, co pomoże Ci zwiększyć skuteczność SEO.

Jeśli zajmiesz miejsce w rankingu dla słów kluczowych z długiego ogona, prawdopodobnie osiągniesz więcej konwersji, ponieważ osoby klikające na Twoje treści są prawdopodobnie dokładnie tymi, które chcesz, aby odwiedzały Twoją witrynę. Są to osoby, które są bardzo zainteresowane tym, co masz do zaoferowania.