‍Kiedy Internet został po raz pierwszy udostępniony publicznie, jego głównym zastosowaniem było udostępnianie informacji przez uniwersytety i inne instytucje. Jednak w ostatnich latach stał się czymś znacznie więcej. Stał się miejscem, w którym ludzie mogą uzyskać informacje na niemal każdy temat, a także odkryć nowe rzeczy na tematy, o których istnieniu nie mieli pojęcia. A jednym z najpopularniejszych sposobów, w jaki ludzie znajdują te informacje, są wyszukiwarki takie jak Google. Prawda jest taka, że wyszukiwarka Google jest jednym z głównych sposobów, za pomocą których ludzie uzyskują dostęp do informacji online, więc jeśli chcesz, aby użytkownicy mogli znaleźć Twoje treści, warto zadbać o to, aby miały one wysoką pozycję w Google. W tym wpisie przedstawimy kilka wskazówek, jak sprawić, by pozycjonowanie Youtube było skuteczne, a filmy zajmowały wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Jak pozycjonować film na youtube? Przeczytaj artykuł!

Jak pozycjonować film na youtube?

Tworzenie wysokiej jakości, angażujących materiałów wideo dla Twojej marki może być trudne i czasochłonne. Ale korzyści z tego płynące są znaczące. Filmy wideo umożliwiają markom opowiedzenie swojej historii w zupełnie nowy sposób; są również niezwykle użytecznym narzędziem dla firm, które chcą zwiększyć ruch na swojej stronie i pozycjonowanie Youtube. Dzieje się tak dlatego, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) jest kluczową częścią każdej skutecznej strategii marketingu treści, nie tylko postów na blogu czy artykułów, ale także materiałów wideo. Pozycjonowanie na yt dla początkujących vide-blogerów wydaje się być trudne, jednak wiedząc jak wygląda pozycjonowanie filmików na youtube będzie to proste zadanie!

Tworzenie wysokiej jakości, angażujących materiałów wideo dla Twojej marki może być trudne i czasochłonne. Ale korzyści z tego płynące są znaczące.

Zadbaj o to, aby treść była krótka i istotna

Google przywiązuje dużą wagę do treści, które są zarówno krótkie, jak i adekwatne do zapytania wyszukiwanego przez czytelnika. Nie oznacza to, że Twoje wideo musi składać się z kilku zdań, ale powinno zawierać istotne informacje, które można szybko przyswoić. Jeśli film jest długi, może być zbyt obszerny, aby można go było przetrawić za jednym posiedzeniem. Aby zwiększyć swoje szanse na pozycjonowanie Youtube i pojawienie się na wysokiej pozycji w rankingu, staraj się, aby Twoje filmy nie trwały dłużej niż 5 minut. Google preferuje także filmy, które nie są tylko krótką porcją informacji. Zależy mu na treściach, które są bardziej merytoryczne. Jeśli uda Ci się stworzyć wysokiej jakości film, który w krótkim czasie oferuje wiele wartości, masz znacznie większe szanse na zajęcie wyższej pozycji niż film, który jest długi i pełen bzdur.

Dodaj transkrypcję swojego filmu do Google

Google przywiązuje również dużą wagę do treści wideo, które są opatrzone transkrypcją. Dodając transkrypt do swojego wideo, dodajesz wartość zarówno do samego wideo, jak i do transkryptu jeżeli chcesz zrobić dobre pozycjonowanie na yt. Google będzie w stanie zaindeksować zarówno film, jak i transkrypcję, a Twój film prawdopodobnie znajdzie się wyżej w rankingu niż te, które nie mają transkrypcji. Jeśli ktoś szuka czegoś w Google i pojawia się jeden z twoich filmów, ale nie rozumie, o co w nim chodzi, nie kliknie na niego. Dodanie transkrypcji do filmu pomoże rozwiązać ten problem i sprawi, że ludzie nie będą klikać dalej. Im więcej osób kliknie na Twój film, tym większe prawdopodobieństwo, że zajmiesz wysoką pozycję w Google.

Dodaj metadane swojego filmu do Google

Google ma specyficzne zasady, jeśli chodzi o metadane. żeby zrobić skuteczne pozycjonowanie filmików na youtube. Możesz użyć tytułu, opisu i innych pól metadanych, aby podnieść pozycję swojego filmu w Google. Jeśli chcesz, aby Twoje wideo pojawiło się na pierwszej stronie Google, ważne jest, abyś upewnił się, że tytuł, opis i inne pola metadanych są zoptymalizowane. Tytuły filmów muszą być opisowe i unikalne. Upewnij się, że w tytule nie używasz popularnego słowa kluczowego. Zamiast tego użyj słowa kluczowego, które jest bardziej szczegółowe i ma większe szanse na uzyskanie wysokiej pozycji w rankingu. Tytuł i inne pola powinny być jak najkrótsze i jak najbardziej opisowe.

Dodaj reklamy promocyjne do swoich filmów

Jeśli masz film, który chcesz uzyskać jeszcze więcej wyświetleń, możesz wykorzystać do jego promocji tzw. Google AdWords lub Bing Ads. Jest to narzędzie, które umożliwia składanie ofert na określone słowa kluczowe, dzięki czemu gdy ludzie szukają tych słów w Google lub Bing, pojawiają się reklamy. Reklamy te możesz wykorzystać do promowania swoich filmów i uzyskania jeszcze większej liczby wyświetleń w pozycjonowanie Youtube, co pomoże Ci w uzyskaniu wyższej pozycji w Google. Można nawet wybrać słowa kluczowe, na które mają być wyświetlane reklamy, dzięki czemu można naprawdę dotrzeć do odbiorców. Możesz również zrobić pozycjonowanie filmów na stronach innych osób. Jeśli znajdziesz strony w swojej niszy, które pozwalają na reklamę, możesz stworzyć film i umieścić na nim reklamę. Google pozwala także na umieszczanie reklam na swoim kanale YouTube.

Stwórz własne reklamy dla YouTube i Google

Kiedy tworzysz własne reklamy dla YouTube i Google, masz pełną kontrolę nad ich wyglądem i treścią. Oznacza to, że możesz tworzyć reklamy, które są specjalnie zaprojektowane, aby uzyskać kliknięcia. Możesz także tworzyć reklamy, które są specjalnie zaprojektowane, aby uzyskać wyższą pozycję w Google, co ostatecznie pomoże Ci uzyskać więcej wyświetleń. Jeśli chcesz pójść o krok dalej, możesz zatrudnić profesjonalistę do tworzenia reklam dla Ciebie, ponieważ prawdopodobnie mają oni większe doświadczenie niż Ty, jeśli chodzi o uzyskanie jak największej ilości pieniędzy.

Reklamy i banery na kanale Youtube

Reklamy i banery na kanale Youtube to kolejna opcja, aby uzyskać więcej wyświetleń i promować swoje treści. Działają one tak samo jak zwykłe reklamy, więc wyświetlają się tylko wtedy, gdy masz określoną liczbę wyświetleń i subskrybentów. W przypadku tego typu reklam można wybrać rodzaj reklamy i tematykę kanału. Ważne jest, aby reklamy były jak najbardziej angażujące, ponieważ jeśli nie będą miały dużej liczby wyświetleń, nie będą w ogóle skuteczne. Reklamy te można również wykorzystać do promowania innych kont w mediach społecznościowych. Na przykład, można promować swoje konto na Twitterze lub Instagramie.

Wskazówki dotyczące pozycjonowania filmów na YouTube

Jak pozycjonować film na youtube? Przez lata marketing treści był najważniejszym sposobem pozyskiwania ruchu organicznego na Twojej stronie internetowej. Strategia ta koncentruje się na tworzeniu pomocnych, wartościowych treści, którymi odbiorcy będą chcieli się angażować i dzielić z innymi. W ten sposób ludzie będą czytać i udostępniać Twoje treści, co przekieruje ruch z powrotem na Twoją stronę i zwiększy widoczność Twojej marki.

Jak pozycjonować film na youtube? Przez lata marketing treści był najważniejszym sposobem pozyskiwania ruchu organicznego na Twojej stronie internetowej.

Niestety, nie zawsze tak się dzieje. Wielu marketerów przekonało się, że Google coraz bardziej skupia się na wideo. Oznacza to, że jeśli chcesz generować ruch organiczny i poprawić widoczność swojej marki w sieci, musisz włączyć wideo do swojej strategii marketingu treści.

  • Krótkie wideo najlepszym narzędziem marketingowym

Najpopularniejszą długością wideo jest sześć sekund. Jest to mniej niż długość uwagi złotej rybki. Długość uwagi złotej rybki wynosi dziewięć sekund. Dlatego właśnie krótkie wideo działa tak dobrze. Jest krótkie i trafia do odbiorcy. Najlepsza długość krótkiego filmu wideo to 5-10 sekund. Postaraj się, aby Twój filmik był krótki, a na pewno odniesiesz sukces.

  • Korzyści z marketingu wideo: Ruch i widoczność

Widoczność - Filmy wideo mogą być osadzane na Twojej stronie internetowej i kanałach społecznościowych, co może zwiększyć widoczność Twojej marki. Co więcej, filmy wideo mają większe szanse na pojawienie się w wynikach Google niż inne typy treści, takie jak obrazy czy tekst. Dzieje się tak, ponieważ Google indeksuje i przeszukuje filmy wideo tak samo, jak strony internetowe.

Ruch - Filmy wideo są formą treści, którą można udostępniać i która może przyciągnąć znaczną ilość użytkowników do Twojej witryny. Jedno z badań wykazało, że średnio film wideo może zostać udostępniony około 16 razy. Oznacza to, że średnio jeden film wideo może przyciągnąć do witryny około 1000 dodatkowych użytkowników.

Trafność - Wideo jest bardzo trafną formą treści. Jeden film wideo może być wykorzystany na wiele różnych sposobów w różnych mediach, takich jak media społecznościowe, e-maile i strony internetowe, co zwiększa pozycjonowanie filmów.

  • Twórz wysokiej jakości treści dla swojego kanału

Treść Twojego kanału jest tym, co przyciąga widzów do Twoich filmów. Jeśli chcesz, aby Twój kanał przyciągał więcej wyświetleń, polubień i udziałów, musisz zacząć od tworzenia treści o wysokiej jakości.

Zadbaj o to, aby Twój kanał miał spójny temat, który będzie związany z Twoją marką i strategią marketingową. Możesz również spróbować tworzyć playlisty filmów, które są ze sobą powiązane, co jest świetnym sposobem na przyciągnięcie większej liczby widzów na Twój kanał.

  • Rich Media - zwiększ zaangażowanie widzów

Jednym z najlepszych sposobów na zaangażowanie widzów na Twoim kanale jest dodawanie elementów rich media, takich jak ankiety i quizy. Ankiety są doskonałym sposobem na wywołanie dyskusji i zachęcenie widzów do komentowania Twojego kanału.

Quizy to świetny sposób na zaangażowanie widzów w treść Twojego kanału w trakcie rozwiązywania quizu. Oba te sposoby mogą pomóc w wydłużeniu czasu spędzanego na Twoim kanale i zwiększyć ruch na Twojej stronie internetowej.

  • Filmy były łatwe do skanowania dzięki nakładkom tekstowym

Jedną z najważniejszych rzeczy, o których należy pamiętać, tworząc wideo, jest to, że ludzie nie mają czasu na jego oglądanie. Z tego powodu powinieneś uwzględnić elementy wizualne, takie jak nakładki tekstowe, które zwracają uwagę na ważne punkty i podkreślają to, co chcesz powiedzieć. Dzięki temu film będzie łatwiejszy w odbiorze, a widzowie będą mogli w pełni wykorzystać jego treść, nie poświęcając zbyt wiele czasu na oglądanie.

  • Dodaj słowa kluczowe w opisie i miniaturce filmu

Opis filmu i jego miniaturka mogą pomóc w zwiększeniu liczby wyświetleń i świadomości marki. Obie te sekcje mogą być również wykorzystane do umieszczenia ważnych słów kluczowych. Możesz napisać swój opis w formie akapitu lub użyć kilku pogrubionych słów kluczowych, aby przyciągnąć uwagę widzów. To samo dotyczy miniaturki. Jeśli chcesz, aby ludzie klikali na Twój film, musisz zadbać o to, aby był on przejrzysty i przyciągał wzrok, dlatego tak ważna jest jego miniatura. Jeśli użyjesz właściwych słów kluczowych, Twój film będzie częściej wyświetlany w wyszukiwarkach YouTube i uzyska więcej wyświetleń przez pozycjonowanie Youtube.

Gdzie udostępniać filmy z YT?

Jeśli chodzi o udostępnianie filmów w sieci, jest na to wiele sposobów. Można przesyłać filmy do serwisów społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram, a także udostępniać je znajomym za pośrednictwem aplikacji do obsługi wiadomości, takich jak WhatsApp czy Snapchat. Jeśli jednak chodzi o udostępnianie materiałów wideo online, nie ma zbyt wielu dostępnych opcji. Wynika to głównie z faktu, że wiele witryn ma ścisłe zasady dotyczące treści audiowizualnych i nie zezwala użytkownikom na przesyłanie filmów. Dlatego też przygotowaliśmy listę zaufanych witryn, w których można udostępniać filmy z YouTube. Te witryny pozwolą Ci przesyłać filmy bez żadnych problemów i dadzą Ci możliwość natychmiastowego dzielenia się nimi z przyjaciółmi i rodziną oraz zwiększą szansę na pozycjonowanie filmów na youtube. Zapoznajmy się z nimi poniżej.

  • Facebook

Facebook jest jednym z największych portali społecznościowych na świecie i jest domem dla wielu różnych typów treści. Na Facebooku można udostępniać zdjęcia, filmy na żywo, aktualizacje statusu i wiele innych. Jeśli chodzi o udostępnianie filmów z serwisu YouTube, można to robić na stronie wideo w przeglądarce. Po wybraniu przycisku "Udostępnij" zostanie wyświetlone okno z kilkoma opcjami udostępniania. W tym menu znajdziesz zakładkę "Facebook", którą możesz kliknąć, aby udostępnić film z YouTube. Będziesz mieć możliwość dodania tytułu filmu oraz opisu. Po kliknięciu przycisku "Opublikuj" i przesłaniu filmu wideo, pojawi się on w Twoim kanale z przyciskiem "Odtwórz", który przekieruje Cię do pełnego filmu. W ten sposób Twoi znajomi i rodzina będą mogli obejrzeć film bez konieczności opuszczania Facebooka.

  • Instagram

Instagram to jedna z najpopularniejszych aplikacji do dzielenia się zdjęciami na świecie, z milionami użytkowników i tysiącami nowych postów każdego dnia. Mając do dyspozycji tak wiele opcji, wybór odpowiedniego postu może być przytłaczający. Możesz sprawić, że Twoje posty będą bardziej przyciągać uwagę, dodając do nich filmy z YouTube, niezależnie od tego, czy jest to klip z ulubionego serialu, czy instrukcja do projektu majsterkowania. Gdy przeglądasz strony internetowe w poszukiwaniu treści, możesz kliknąć przycisk "Udostępnij" na filmie i wybrać opcję "Instagram", aby udostępnić film.

Jeśli chcesz dodać film z YouTube do swojego Instagram Story, możesz stuknąć przycisk "Efekty" i wybrać "Przychodzące wideo". W ten sposób możesz dodać film do swojego Story bez konieczności tworzenia nowego postu.

  • Dailymotion

Dailymotion to kolejny serwis do dzielenia się wideo, który istnieje od wielu lat. Strona ma miliony użytkowników z całego świata. Oznacza to, że możesz dzielić się swoimi ulubionymi filmami z YouTube z ludźmi z różnych środowisk. Filmy na Dailymotion można przesyłać za darmo i natychmiast udostępniać je znajomym i rodzinie. Podczas przesyłania filmów możesz nadać im tytuł i opis, aby ludzie mogli je łatwo znaleźć. Dailymotion ma miliony użytkowników, więc istnieje duża szansa, że Twoi znajomi i rodzina już odkryli tę stronę. Kiedy udostępniasz filmy z YouTube na Dailymotion, inni użytkownicy będą mieli możliwość "polubienia" Twojego filmu i dodania go do swoich list odtwarzania.

  • Dropbox

Dropbox to usługa hostingu plików, która umożliwia przechowywanie i udostępnianie plików online. Możesz używać Dropbox jako witryny do przesyłania i przechowywania swoich filmów wideo oraz udostępniania ich znajomym i rodzinie. Po przesłaniu filmu wideo na konto Dropbox możesz go kliknąć i wybrać opcję "Udostępnij łącze", aby otrzymać łącze do filmu. Następnie możesz skopiować i wkleić to łącze w aplikacji do obsługi wiadomości lub w serwisie społecznościowym, takim jak Facebook czy Instagram. Gdy udostępnisz film z Dropbox, Twoi znajomi będą mogli go obejrzeć bez konieczności wychodzenia z aplikacji, a Ty możesz dodać tytuł i opis, aby inni wiedzieli, o czym jest film.

  • Dysk Google

Google Drive to usługa pamięci masowej w chmurze, która umożliwia przechowywanie plików i uzyskiwanie do nich dostępu z dowolnego miejsca. Za pomocą Google Drive możesz przesyłać swoje filmy wideo i udostępniać je znajomym i rodzinie. Po przesłaniu filmu wideo na swoje konto Google Drive możesz go kliknąć i wybrać opcję "Udostępnij łącze", aby otrzymać łącze do filmu. Następnie możesz skopiować i wkleić to łącze w aplikacji do obsługi wiadomości lub w serwisie społecznościowym, takim jak Facebook czy Instagram. Gdy udostępnisz wideo z usługi Dysk Google, Twoi znajomi będą mogli je obejrzeć bez konieczności opuszczania aplikacji, a Ty możesz dodać tytuł i opis, aby inni wiedzieli, o czym jest wideo. Dysk Google ma wiele przydatnych funkcji, takich jak możliwość tworzenia i edytowania arkuszy kalkulacyjnych.

  • WhatsApp

WhatsApp to popularna aplikacja do obsługi wiadomości, która umożliwia bezpłatne wysyłanie tekstu, obrazów i materiałów wideo do znajomych i rodziny. Za pomocą aplikacji WhatsApp można błyskawicznie udostępniać znajomym i rodzinie filmy z serwisu YouTube. Gdy oglądasz film z YouTube i chcesz podzielić się nim ze znajomymi, stuknij przycisk "Więcej" i wybierz opcję "Udostępnij". Pojawi się opcja wysłania filmu za pośrednictwem aplikacji WhatsApp lub innych aplikacji społecznościowych. Gdy udostępniasz film z YouTube przez WhatsApp, link zostanie wysłany do osób z Twojej listy kontaktów. Twoi znajomi będą mogli obejrzeć film bez konieczności opuszczania aplikacji, a Ty możesz dodać tytuł i opis, aby inni wiedzieli, o czym jest film.

Jak dobrze tagować film na YT?

W świecie, w którym każdy jest influencerem, jest więcej możliwości niż kiedykolwiek wcześniej, aby dotrzeć do grupy docelowej i skłonić ją do podjęcia działań. Treści wideo to jeden z najbardziej angażujących sposobów na przekazanie swojego przesłania. Co więcej, użytkownicy spędzają więcej czasu na oglądaniu filmów na urządzeniach mobilnych niż na innych urządzeniach, nic więc dziwnego, że wideo szybko staje się jednym z najpopularniejszych środków przekazu. YouTube, z ponad miliardem użytkowników, jest największą na świecie platformą do udostępniania materiałów wideo, a także drugą co do wielkości wyszukiwarką po Google.

W świecie, w którym każdy jest influencerem, jest więcej możliwości niż kiedykolwiek wcześniej, aby dotrzeć do grupy docelowej i skłonić ją do podjęcia działań

Statystyki pokazują, że choć ludzie spędzają znacznie mniej czasu na przeglądaniu stron internetowych niż kiedyś, to nadal poświęcają mnóstwo czasu na oglądanie filmów online. W rzeczywistości prawie 90% wszystkich materiałów wideo ogląda się na urządzeniach mobilnych, a nie na komputerach stacjonarnych. Jeśli chcesz dotrzeć do nowych klientów i skłonić ich do działania, musisz zastanowić się, w jaki sposób możesz wykorzystać wideo w swojej strategii marketingowej i skutecznie przeprowadzić pozycjonowanie Youtube.

Jak wygląda efektywne tagowanie w serwisie YouTube?

Zanim zaczniesz tagować swój film, musisz znaleźć odpowiednie słowa, które go opiszą. W tej części musisz wczuć się w umysł swoich widzów i zrozumieć, czego szukają, aby dostarczyć im dokładnie to, co chcą zobaczyć. Jeśli nie wiesz, co napisać, prawie niemożliwe jest, aby Twój film miał jakąkolwiek oglądalność.

Tagowanie jest jednak bardzo delikatnym procesem i musisz się upewnić, że robisz to we właściwy sposób. Istnieje kilka błędów, które wielu marketerów popełnia podczas tagowania swoich filmów. Unikaj ich i upewnij się, że robisz to we właściwy sposób.

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest upewnienie się, że używasz właściwych słów kluczowych. Gdy oznaczysz swoje filmy, YouTube pokaże je w różnych wynikach wyszukiwania, w tym w powiązanych filmach i w wielu innych miejscach. Jeśli użyjesz niewłaściwych słów kluczowych, Twój film może nie uzyskać wielu wyświetleń. Ważne jest, aby używać słów kluczowych, które prawdopodobnie będą wyszukiwane przez docelowych odbiorców, gdy będą oni szukać produktu lub usługi. Pomoże to w dotarciu do potencjalnych klientów.

Zdecyduj, co chcesz osiągnąć za pomocą swojego wideo

Zanim zaczniesz tagować swoje wideo, musisz zdecydować, co chcesz osiągnąć za jego pomocą. Czy chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej? Czy chcesz zbudować swoją markę i przyciągnąć więcej potencjalnych klientów? A może chcesz zwiększyć zaangażowanie obecnych odbiorców.

Wszystkie te cele można osiągnąć za pomocą wideo, ale należy pamiętać o odpowiednim oznaczeniu filmu, aby dotarł on do właściwych osób. Na przykład, oznaczając wideo do prowadzenia strony internetowej, możesz użyć takich tagów, jak "jak to zrobić", "recenzja produktu" czy "porady".

  • Tagowanie dla budowania marki i widoczności

Jeśli dopiero zaczynasz swoją działalność, prawdopodobnie chcesz zbudować swoją markę i sprawić, by więcej osób wiedziało, kim jesteś. W tym przypadku chcesz dotrzeć do jak największej liczby osób i dać im znać, kim jesteś i czym się zajmujesz. Przy oznaczaniu w celu budowania marki i zwiększania widoczności należy używać kilku słów oznaczających.

Należą do nich: imię i nazwisko lub nazwa marki, branża i lokalizacja, w której prowadzisz działalność. Jeśli dopiero zaczynasz, najlepiej jest używać szerokich słów kluczowych, które sprawią, że Twoje filmy będą oglądane przez jak największą liczbę osób. Nie zapominaj jednak o użyciu słów kluczowych opisujących treść filmu. Dzięki temu osoby, które już o Tobie wiedzą, będą mogły odkryć Twoje filmy i stać się Twoimi wiernymi fanami.

  • Tagowanie dla leadów

Jeśli chcesz, aby Twoje wideo prowadziło do większej liczby potencjalnych klientów, musisz upewnić się, że Twoje tagowanie jest w porządku. Najlepszym sposobem na wykorzystanie tagowania w celu zdobycia większej liczby leadów jest używanie nazw produktów, korzyści, jakie zapewniają, oraz wszelkich ofert specjalnych, jakie możesz mieć. Możesz również użyć nazwy firmy lub osoby, dla której przeznaczony jest produkt.

Wykorzystaj wszystkie te informacje, oznaczając swoje wideo, a będziesz miał znacznie większe szanse na przyciągnięcie odpowiednich leadów i osiągnięcie sprzedaży.

  • Tagowanie dla zaangażowania odbiorców

Jeśli chcesz zwiększyć liczbę odbiorców, musisz upewnić się, że ich zaangażujesz i sprawisz, że będą wracać po więcej. Możesz to osiągnąć, angażując odbiorców przed, w trakcie i po obejrzeniu filmu. Możesz to zrobić, zadając pytania, dzieląc się osobistymi historiami, a także zamieszczając w filmie ankiety i sondaże, aby zachęcić widzów do wzięcia w nich udziału. W ten sposób uda Ci się zainteresować więcej osób tym, co masz do powiedzenia, i sprawić, że będą wracać po więcej. Jednym ze sposobów na zwiększenie zaangażowania jest użycie słów docelowych, które odzwierciedlają Twoją osobowość. Możesz także używać słów często występujących w Twoim filmie, aby więcej osób mogło znaleźć Twoje materiały.

  • Tagowanie dla sprzedaży i e-commence

Jeśli chcesz sprzedawać więcej i zarabiać więcej pieniędzy, musisz upewnić się, że Twoje wideo jest zoptymalizowane pod kątem sprzedaży. Tagując wideo pod kątem sprzedaży, używaj takich fraz, jak "kup teraz", "zniżka", "oferty", "cena" i "wyprzedaż". Możesz także używać nazw produktów i cen lub rabatów, aby ułatwić ludziom zakup sprzedawanych produktów. Jeśli sprzedajesz usługi, możesz także zamieścić informacje takie jak daty dostawy lub inne ważne szczegóły.

Wideo to jeden z najbardziej angażujących sposobów na przekazanie swojej wiadomości. Co więcej, użytkownicy spędzają więcej czasu na oglądaniu filmów na urządzeniach mobilnych niż na jakichkolwiek innych urządzeniach, nic więc dziwnego, że wideo szybko staje się jednym z najpopularniejszych mediów. YouTube, z ponad miliardem użytkowników, jest największą na świecie platformą do udostępniania materiałów wideo, a także drugą co do wielkości wyszukiwarką po Google.

Zanim zaczniesz oznaczać swoje wideo, musisz zdecydować, co chcesz osiągnąć za jego pomocą. Musisz także upewnić się, że używasz właściwych słów kluczowych i unikasz typowych błędów w tagowaniu. Oznaczając swoje filmy wideo, pamiętaj o użyciu odpowiednich słów i fraz, aby dotrzeć do nowych klientów i skłonić ich do podjęcia działań.

Gdzie powinieneś dodać te metadane?

Teraz, gdy już wiesz, czym są poszczególne informacje i co powinieneś umieścić w każdym polu, porozmawiajmy o tym, gdzie dodać te metadane. Jeśli tworzysz film, który zamierzasz przesłać do serwisu YouTube, możesz dodać metadane podczas przesyłania filmu. Jeśli korzystasz z narzędzia do tworzenia wideo innej firmy, takiego jak Wistia, możesz dodać metadane po przesłaniu filmu na swoje konto. Jeśli przesyłasz film z urządzenia mobilnego, możesz dodać metadane do filmu, klikając przycisk "Edytuj szczegóły". Jeśli przesyłasz film z komputera, możesz dodać metadane, klikając przycisk "Dodaj więcej szczegółów".

Jak nazwać filmy na YouTube, aby poprawić SEO?

Jak pozycjonować film na youtube za pomocą słów kluczowych? Tworzenie filmów wideo dla Twojej firmy to jedno, ale tworzenie filmów, które poprawiają Twoją widoczność w wyszukiwarkach i zwiększają liczbę wyświetleń, subskrybentów i leadów to zupełnie inna sprawa. Wymyślanie kreatywnych tytułów dla swoich filmów bez poczucia powtarzania się za każdym razem, gdy nagrywasz coś nowego, jest nie lada wyzwaniem. Na szczęście istnieją sposoby, aby ułatwić ten proces, tak abyś mógł jak najszybciej powrócić do tworzenia wspaniałych filmów. Inteligentne pozycjonowanie Youtube stało się istotną częścią marketingu wideo w dzisiejszym cyfrowym świecie.

Przy tak dużej konkurencji ważne jest, abyś dał swoim widzom jak najwięcej sposobów na znalezienie i obejrzenie Twoich filmów przez pozycjonowanie YouTube. Innymi słowy, może się to wydawać oczywiste, ale dodawanie metadanych wideo to świetny sposób, aby pomóc ludziom szybciej znaleźć i polubić Twoje treści.

Podstawy pozycjonowania filmów wideo na YouTube

Jeśli chodzi o SEO, filmy nie są traktowane inaczej niż każdy inny rodzaj treści. Jeśli chcesz, aby Twoje wideo znalazło się na pierwszej stronie Google dla określonego słowa kluczowego, musisz umieścić to słowo kluczowe w tytule, adresie URL, opisie i znacznikach. Jeśli nie będziesz przestrzegać tej zasady, Twój film nie pojawi się w żadnych wynikach wyszukiwania.

Niestety, rzeczywistość SEO jest taka, że niezwykle trudno jest osiągnąć wysoką pozycję w Google bez płacenia za reklamy. Oznacza to, że jeśli Twoja firma nie ma wystarczająco dużego budżetu, aby wykupić reklamy, musisz polegać na ruchu organicznym. A jeśli chcesz, aby ten ruch organiczny pojawił się szybko, musisz zrobić wszystko, co w twojej mocy, aby strona została szybko zaindeksowana.

Tytuł i opis

Tytuł i opis są tym, co ludzie widzą, gdy oglądają Twój film na YouTube. W tym miejscu powinieneś umieścić główne słowo(a) kluczowe, na które chcesz uzyskać ranking. Możesz również dodać podrzędne słowa kluczowe, jeśli chcesz być naprawdę dokładny i w pełni wykorzystać każdy film. Na przykład, jeśli tworzysz film o tym, jak zrobić wykwintne truskawki w czekoladzie, możesz użyć słowa kluczowego "truskawki w czekoladzie" w tytule i "jak zrobić wykwintne truskawki w czekoladzie" w opisie.

Jeśli nie jesteś pewien, jakich słów kluczowych użyć żeby pozycjonowanie filmów na youtube było skuteczne , możesz skorzystać z narzędzia do badania słów kluczowych, aby dowiedzieć się, jakich słów kluczowych szukają Twoi odbiorcy. Można również skorzystać z Google Trends, aby sprawdzić, które słowa kluczowe miały najwyższy wolumen wyszukiwania w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Jak zwiększyć zasięg filmów YouTube?

Kiedy już zaczniesz zamieszczać filmy na kanale YouTube swojej marki, będziesz chciał mieć pewność, że zobaczy je więcej osób. W końcu na platformie jest ponad miliard użytkowników i jeśli Twoje filmy nie będą oglądane przez wystarczającą liczbę osób, nie będą one w stanie rozwijać Twojej marki tak skutecznie, jak mogłyby. Na szczęście YouTube ma mnóstwo funkcji, które pomogą Ci zwiększyć zasięg Twojego kanału w mniej niż pięć minut. W końcu każdego dnia z tej platformy wideo korzystają setki milionów użytkowników. Jeśli skorzystasz z tych strategii i narzędzi, będziesz w stanie uzyskać więcej wyświetleń swoich treści, co z kolei doprowadzi do zwiększenia liczby odbiorców Twoich filmów.

Dodaj odpowiednie znaczniki do swoich filmów

Jednym z najprostszych sposobów na pozycjonowanie filmów na youtube jest dodanie odpowiednich tagów do każdego z nich. Tagi są jedną z pierwszych rzeczy, których użytkownicy szukają na YouTube, więc upewnienie się, że są one zoptymalizowane pod kątem jak największego zasięgu, jest bardzo ważne. Należy upewnić się, że tagi składają się tylko z jednego słowa, dzięki czemu są łatwiejsze do zrozumienia dla użytkowników. Ponadto powinieneś upewnić się, że Twoje tagi na pozycjonowanie filmów są związane z Twoją marką i treścią Twojego filmu, dzięki czemu pomogą Ci zostać odkrytym przez większą liczbę użytkowników.

Jednym ze sposobów dodawania tagów do filmów jest przejście do pulpitu nawigacyjnego YouTube, kliknięcie zakładki "Menedżer wideo" i przejście do zakładki "Informacje o filmie". Stamtąd będziesz mógł dodawać tagi do swoich filmów. Upewnij się, że do każdego filmu dodajesz co najmniej 5 tagów.

Włącz synchronizację kanałów YouTube z SEO

Innym prostym sposobem na zwiększenie zasięgu Twojego kanału YouTube jest upewnienie się, że ustawienia na pozycjonowanie YouTube na Twoim kanale są zoptymalizowane. Oznacza to, że opis i tytuł Twojego kanału są napisane w sposób przyjazny dla SEO. Można to zrobić, przechodząc do zakładki "Ustawienia" swojego kanału i klikając "Ustawienia zaawansowane". Stamtąd będziesz mógł edytować pola "Opis kanału" i "Tytuł", aby zoptymalizować je pod kątem SEO i zasięgu.

Możesz również upewnić się, że Twój kanał jest odpowiednio udostępniony w Google My Business, aby uzyskać najlepszy zasięg i wykrywalność. Można to zrobić, przechodząc do zakładki "Ustawienia" na swoim kanale i klikając "Zarządzaj lokalizacjami". Tam możesz dodać informacje o swojej firmie, co ułatwi użytkownikom znalezienie Ciebie.

Twórz treści wysokiej jakości

Najważniejszym sposobem na zwiększenie zasięgu Twojego kanału jest upewnienie się, że tworzysz treści o wysokiej jakości, które użytkownicy chcą oglądać. Czy jednak wiesz jak jak pozycjonować youtube? Jeśli Twoje filmy nie są interesujące lub pomocne, nie będą oglądane przez wiele osób. Jeśli jednak będziesz tworzyć pomocne i angażujące treści, przekonasz się, że Twoje filmy dotrą do większej liczby odbiorców. Możesz zacząć od umieszczania na swoim kanale regularnych treści, takich jak blog wideo, seria lub poradnik. Upewnij się, że zamieszczasz treści zgodnie z harmonogramem, aby mieć pewność, że Twój kanał jest widoczny dla widzów.

Dodaj adnotacje i ekrany końcowe

Innym prostym sposobem na uzyskanie większej liczby wyświetleń filmów jest dodawanie do nich adnotacji i ekranów końcowych. Pozwoli to dostarczyć widzom więcej wartości i zachęci ich do subskrybowania Twojego kanału oraz dzielenia się Twoimi treściami z przyjaciółmi i rodziną. Możesz to zrobić, przechodząc do zakładki "Video Manager" na swoim kanale i klikając zakładkę "Video".

Stamtąd będziesz mógł edytować zakładki "Adnotacje" i "Ekran końcowy", aby dodać dodatkowe treści do swoich filmów. Istnieje wiele narzędzi, które mogą pomóc w tworzeniu tego typu treści wizualnych. Możesz także wykorzystać siłę swojej społeczności, publikując w mediach społecznościowych prośbę o stworzenie tego typu zasobów.

Promuj swoje filmy na innych platformach

Aby zwiększyć zasięg swojego kanału na YouTube, powinieneś zrobić pozycjonowanie filmów na innych platformach, takich jak Facebook czy Instagram. Możesz to zrobić, robiąc zrzuty ekranu swoich najbardziej wartościowych treści i udostępniając je w innych sieciach społecznościowych. Upewnij się, że nawiązujesz kontakt ze swoimi zwolennikami w mediach społecznościowych i prosisz ich o obejrzenie Twoich filmów na YouTube. Innym prostym sposobem na to jest ustawienie automatycznego postu na swoich kontach w mediach społecznościowych, gdzie będą one automatycznie publikować linki do Twoich filmów za każdym razem, gdy zostaną one opublikowane na Twoim kanale YouTube. Pozwoli Ci to uzyskać więcej wyświetleń Twoich filmów bez konieczności wykonywania dużej ilości pracy.