‍Świat reklamy cyfrowej szybko się rozwija i staje się coraz bardziej konkurencyjny. Przy tak wielu reklamodawcach walczących o tę samą publiczność, ważne jest, aby wyróżnić się z tłumu. Jednak przy tak wielu strategiach marketingu internetowego może być trudno określić, która z nich jest odpowiednia dla Ciebie i Twojej firmy. SEO i pozycjonowanie reklamy to dwa różne sposoby reklamowania firmy w Internecie. Oba oferują korzyści, które mogą pomóc w zwiększeniu ruchu na stronie internetowej, napędzaniu sprzedaży i zwiększaniu rozpoznawalności marki. Jednak działają one w nieco inny sposób i mają swoje wady i zalety. Która z nich jest odpowiednia dla Ciebie?

Co lepsze AdWords czy pozycjonowanie?

AdWords to najpopularniejszy i najbardziej znany program reklamowy w wyszukiwarkach. Jest to platforma typu „płatność za kliknięcie”, która umożliwia reklamodawcom wyświetlanie reklam na stronach wyników wyszukiwania Google, w filmach YouTube i innych miejscach w Internecie. Pozycjonowanie reklamy to strategia marketingowa, która koncentruje się na mocnych stronach i pozytywnych atrybutach firmy w celu odróżnienia jej od konkurencji.

AdWords to najpopularniejszy i najbardziej znany program reklamowy w wyszukiwarkach. Jest to platforma typu „płatność za kliknięcie”,

AdWords i pozycjonowanie nie wykluczają się wzajemnie. Możesz używać obu, aby zwiększyć widoczność swojej witryny na stronach wyników wyszukiwania, ale możesz też skupić się na jednym lub drugim. Ważne jest, aby pamiętać o różnicach między nimi, aby móc wybrać tę, która najlepiej odpowiada potrzebom Twojej firmy. SEO to strategia długoterminowa.

Można zacząć ją wdrażać od razu po utworzeniu witryny, ale pełne korzyści będą widoczne dopiero po pewnym czasie. Mogą minąć tygodnie, a nawet miesiące, zanim witryna pojawi się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. AdWords to strategia krótkoterminowa. Korzyści można zacząć dostrzegać już po kilku godzinach lub dniach od uruchomienia kampanii. Kampanię AdWords można utworzyć i zacząć widzieć jej rezultaty już po kilku minutach od jej utworzenia.

Co to jest SEO?

SEO to ważna część zawartości Twojej strony internetowej, która pomaga poprawić organiczne wyniki wyszukiwania w Google. Jest to strategia mająca na celu poprawę widoczności witryny w wyszukiwarkach. W dzisiejszych czasach większość ludzi znajduje informacje w sieci, wpisując słowo kluczowe lub pytanie do wyszukiwarki, takiej jak Google.

Jeśli witryna nie jest zoptymalizowana pod kątem tego procesu, może nie pojawić się na kilku pierwszych stronach wyników. Może to spowodować ogromne straty dla firmy, jeśli potencjalni klienci nie będą mogli jej znaleźć. SEO pomaga zwiększyć szanse na to, że Twoja witryna pojawi się na szczycie listy na stronach wyników wyszukiwania. SEO jest również jednym z najbardziej przystępnych sposobów na reklamę online dla małych firm.

Co to jest AdWords?

Podobnie jak pozycjonowanie, AdWords to rodzaj reklamy, która umożliwia umieszczanie reklam w Google i innych serwisach. Celem AdWords jest skierowanie ruchu na Twoją witrynę i zwiększenie sprzedaży. Istnieje wiele opcji wyboru reklam, które mają być wyświetlane. Można dotrzeć do potencjalnych klientów, wyświetlając reklamy na stronach wyników wyszukiwania Google, w serwisie YouTube i innych witrynach z reklamami. Co zatem wybrać, pozycjonowanie czy adwords?

AdWords to jedno z najpopularniejszych obecnie narzędzi marketingu internetowego. Zapewnia ono wiele korzyści, w tym możliwość dotarcia do dużej grupy odbiorców i śledzenia postępów kampanii. Należy pamiętać, że nie wszystkie firmy są jednakowe. Jeśli chcesz pojawiać się na pierwszych stronach wyników wyszukiwarek, musisz konkurować z innymi reklamodawcami. AdWords oferuje dwa główne rodzaje reklam:

  • Reklamy standardowe: Reklamy standardowe to najbardziej podstawowy typ reklam AdWords. Są to krótkie reklamy tekstowe, które pojawiają się nad wynikami wyszukiwania. Można wybrać słowa kluczowe, na które mają być kierowane, oraz kwotę, jaką chce się zapłacić za każdym razem, gdy ktoś kliknie na reklamę.

Sponsorowane wyniki wyszukiwania: Jest to rodzaj reklamy, która pojawia się na górze strony z wynikami wyszukiwania Google. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności, ta forma reklamy może być bardzo skuteczna, ponieważ pojawia się na pierwszej stronie wyników Google.

Jaką strategię reklamową powinieneś zastosować?

Najlepszym sposobem podejścia do reklamy cyfrowej jest połączenie pozycjonowania i AdWords. Dzięki temu Twoja strona będzie widoczna dla szerokiego grona odbiorców, a Ty szybko zdobędziesz nowych klientów. SEO jest skuteczną, długoterminową strategią zwiększania ruchu na stronie i sprzedaży. AdWords to strategia krótkoterminowa, która szybko kieruje ruch na witrynę, dzięki czemu można szybko rozpocząć sprzedaż. Jeśli zastosujesz obie strategie razem, korzyści pojawią się znacznie szybciej i nie będziesz musiał polegać tylko na jednej strategii reklamowej. Zapewni to Twojej firmie większą elastyczność i pomoże Ci dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Czy Google Ads jest płatne?

Tak, Reklamy Google są płatne. Reklamowanie się w Google wiąże się z kosztami. Koszt reklamy w Google można podzielić na dwie główne kategorie: po pierwsze, jest to koszt księgowy za czas potrzebny na skonfigurowanie konta i utworzenie reklam; po drugie, jest to koszt finansowy za kliknięcia w reklamy (nazywany "Cost-per-Click"). Jeśli jesteś nowy w płatnej reklamy online, idea Cost-per-Click może być trochę mylące na początku.

Reklamy Google są płatne. Reklamowanie się w Google wiąże się z kosztami.

Zasadniczo reklamodawcy składają oferty na słowa kluczowe, dla których chcą, aby ich reklama się pojawiła. Reklamodawca z najwyższą ofertą pojawi się jako najlepszy wynik, gdy ktoś wyszukuje te słowa kluczowe. Jeśli inna firma przebije ich ofertę, pojawi się jako drugi wybór - oznacza to, że jeśli ktoś szuka tego słowa kluczowego, nie pojawimy się w pierwszej trójce wyników, chyba że oni również nas przebiją i staniemy się ich reklamą nr 1. Trwa to do czasu, aż albo skończą się pieniądze lub przestaniesz licytować słowa kluczowe - w zależności od tego, co nastąpi wcześniej!

Dlaczego reklamowanie się w Google jest drogie?

Google jest najczęściej używaną wyszukiwarką na świecie. Odwiedza ją wielu użytkowników i ma wielu reklamodawców. Każdego miesiąca Google ma ponad 2 miliardy użytkowników i ponad 1 milion reklamodawców. To dużo kliknięć i dużo reklam. Dzienny obrót towarowy brutto (GMV) w Google wynosi biliony dolarów. Dlatego reklamodawcy są skłonni dużo zapłacić, aby ich reklamy dotarły do użytkowników.

Oprócz samej liczby użytkowników, Google dysponuje również najlepszym oprogramowaniem i algorytmami do wyszukiwania najbardziej odpowiednich reklam dla każdego wyszukiwania. Google jest tak przekonane o swojej zdolności do znajdowania najlepszych wyników, że pozwala Ci płacić za wyświetlanie reklam nad organicznymi wynikami wyszukiwania!

Najlepsze jest to, że nie musisz nic płacić. Możesz umieścić swoje reklamy nad wynikami wyszukiwania za darmo, tworząc świetne treści, które są istotne dla Twojej branży i rozwiązują problemy Twoich użytkowników.

Ile kosztuje reklama w Google?

Krótka odpowiedź brzmi: kosztuje tyle, ile jesteś gotów wydać. Jeśli chcesz wydać 1 dolara za kliknięcie, możesz to zrobić. Pamiętaj jednak, że konkurujesz z innymi reklamodawcami, którzy również są skłonni wydać X zł za kliknięcie. Więc jeśli chcesz być w pierwszej trójce reklam dla tego słowa kluczowego, będziesz musiał pokonać wszystkich, którzy również chcą być w pierwszej trójce reklam.

Jeśli masz dużo pieniędzy i są gotowi wydać dużo na reklamy, dostaniesz lepszą pozycję. Jeśli masz mały budżet, będziesz miał mniej reklam i mniejszy ruch. Tak więc krótka odpowiedź brzmi: kosztuje tyle, ile jesteś skłonny wydać. Kwota, którą jesteś gotów wydać, to nie tylko kwota, którą przeznaczyłeś na reklamy, ale także kwota, którą jesteś gotów stracić, aby Twoje reklamy nie konwertowały lub aby Twoje reklamy nie pojawiały się w Google w ogóle.

Czasowy koszt reklamy w Google

Wreszcie, istnieje koszt czasowy tworzenia i zarządzania reklamami. Koszt czasowy zależy od Twojego doświadczenia, złożoności Twoich reklam i liczby słów kluczowych, na które kierujesz reklamy. Należy pamiętać, że koszt czasu poświęcanego na tworzenie reklam i zarządzanie nimi nie podlega zwrotowi. Musisz wziąć to pod uwagę podczas tworzenia i zarządzania ogłoszeniami. Jeśli używasz zautomatyzowanych reguł i ustawień, możesz zaoszczędzić sporo czasu, rozdzielając zadania na wiele kampanii i grup reklam. Należy jednak pamiętać o regularnym sprawdzaniu reklam i kampanii, aby upewnić się, że są one nadal aktualne i przynoszą oczekiwane rezultaty.

Koszt reklamy w Google jest wypadkową dwóch czynników: kosztu za kliknięcie i liczby wyświetleń. Możesz obniżyć koszty reklam, zwiększając liczbę wyświetleń, zmniejszając CPC lub stosując oba te sposoby. Aby zoptymalizować liczbę wyświetleń, należy zwiększyć CTR swoich reklam. Aby zoptymalizować współczynnik CTR, należy tworzyć odpowiednie reklamy, które pasują do zapytania użytkownika, są łatwe do zrozumienia i rozwiązują jego problem.

Ile trzeba wydać na reklamę Google?

Wyszukiwarka Google, oprócz tego, że jest najpopularniejszą wyszukiwarką, jest również prawdopodobnie najdroższą platformą reklamową. Google Ads (dawniej znane jako Google AdWords) jest jedną z najpopularniejszych platform reklamowych PPC. Reklamy w Google można kupić na dwa sposoby: bezpośrednio przez przedstawiciela Google lub przez agencję. Koszt zakupu reklam w Google będzie się różnił w zależności od Twojego budżetu i tego, co jesteś skłonny wydać.

Ile trzeba wydać na reklamę Google?

Jeśli jesteś początkującym użytkownikiem reklamy PPC i masz niewielki budżet, najlepiej jest nawiązać współpracę z doświadczoną agencją, która zna się na rzeczy i pomoże Ci maksymalnie wykorzystać ograniczone wydatki na reklamę. Jeśli masz większy budżet i chcesz mieć większą kontrolę nad swoim kontem, lepszym rozwiązaniem może być współpraca bezpośrednio z przedstawicielem Google.

Jaki jest zakres cenowy reklam w Google?

Przedział cenowy reklam w Google zależy od kraju, typu kliknięcia, urządzenia i pozycji reklamy. Reklama pojawi się na górze strony z wynikami wyszukiwania, a użytkownik będzie musiał kliknąć na reklamę, aby zostać przeniesionym na stronę docelową w Twojej witrynie. O tym, ile będzie kosztować zakup reklam w Google, decyduje wiele czynników.

Ile kosztuje kupowanie reklam w Google?

Główną rzeczą, którą musisz wziąć pod uwagę przy obliczaniu kosztów zakupu reklam w Google, jest budżet. Zacznij od ustalenia, ile jesteś w stanie wydać miesięcznie na reklamy PPC, a następnie zdecyduj, czy Google jest odpowiednią platformą dla Twojego biznesu. Jeśli masz ograniczony budżet i chcesz wypróbować Google Ads, zacznij od ustawień standardowych, a następnie zmniejszaj dzienny budżet w miarę zdobywania doświadczenia i uzyskiwania lepszych wyników.

Ponieważ Google Ads jest jedną z najdroższych dostępnych platform reklamowych, nie jest zalecana dla małych firm z ograniczonym budżetem. Najlepszym sposobem na obniżenie kosztów w Google Ads jest korzystanie z możliwie najniższych ustawień przy jednoczesnym utrzymaniu pozytywnych wyników. Im więcej jesteś skłonny wydać, tym więcej opcji jest dostępnych. Jeśli masz duży budżet, możesz zdecydować się na ustawienia standardowe, a jeśli masz mniejszy budżet, możesz wybrać ustawienia ograniczone.

Koszty Google AdWords

Koszt zakupu reklam w Google dla firm będzie się różnił w zależności od rodzaju reklam, kampanii i wybranej platformy reklamowej. Nie ma jednej standardowej stawki za zakup reklam w Google. Budżet jednej firmy nie będzie miał wpływu na budżet innej firmy. Dzieje się tak, ponieważ Google oblicza budżet indywidualnie dla każdej firmy. Koszty marketingu Google Ads różnią się także w zależności od miejsca na świecie, w którym się znajdujesz.

Koszty agencji Google Ads

Koszt zakupu reklam w Google przez agencję będzie zależał od rodzaju agencji, poziomu usług i ilości pracy. Wiele agencji ma różne ceny dla małych, średnich i dużych firm. Cena zakupu reklam w Google przez agencję będzie się różnić w zależności od poziomu usług i ilości pracy, jaką trzeba wykonać.

Mogą to być proste rzeczy, takie jak stworzenie nowej kampanii lub optymalizacja istniejącej, lub bardziej intensywne zadania, takie jak przygotowanie konta do skalowania.

Koszt zakupu reklam w Google za pośrednictwem agencji będzie również zależał od ilości pracy, jaką trzeba wykonać. Jeśli jesteś małą firmą z ograniczonym budżetem i potrzebujesz pomocy w stworzeniu tylko jednej nowej kampanii, będzie to tańsze niż w przypadku, gdy potrzebujesz pomocy w każdym aspekcie konta.

Korzyści z kupowania reklam w Google

Jeśli jesteś początkujący w reklamie internetowej, zaleca się, abyś zaczął od Google Ads. Jest to jedna z najpopularniejszych platform reklamowych. Jest to również jedna z najdroższych opcji. Google Ads to doskonały wybór dla firm, które mają dużo pieniędzy do wydania na reklamy i chcą dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Google Ads to najlepsza platforma dla reklam opartych na wyszukiwanych hasłach.

Zakup reklam w Google ma wiele zalet. Google udostępnia bardzo szczegółowe raporty i analizy. Dzięki tym raportom możesz określić zwrot z inwestycji (ROI) i dowiedzieć się, jakie typy i formaty reklam najlepiej sprawdzają się w Twojej firmie. Google ma także bardzo przyjazny interfejs użytkownika, dzięki któremu nawet najbardziej niedoświadczona osoba może łatwo wprowadzać zmiany i monitorować wyniki.

Jak pozycjonować witrynę w Google i maksymalnie wykorzystać jej potencjał

‍Czy wiesz, że według Statista.com, globalny rynek wyszukiwania online był wart ponad 100 miliardów dolarów w 2017 roku? Nic więc dziwnego, że firmy bardziej niż kiedykolwiek wcześniej koncentrują się na swojej stronie internetowej i jej potencjale. Jeśli zrobisz to dobrze, Twoja strona internetowa może przyciągnąć ruch do Twojej firmy i pomóc Ci w generowaniu nowych klientów. Jeśli zrobisz to źle, Twoja firma straci wielu potencjalnych klientów.

Mówiąc najprościej: musisz zoptymalizować ją pod kątem docelowych słów kluczowych. Twoja strona internetowa jest pełna treści, napisanych i opublikowanych w różnych celach. Jest pełna wpisów na blogach, stron produktów, zdjęć i filmów. Musisz pomyśleć o tych wszystkich treściach i o tym, jak je zoptymalizować pod kątem docelowych słów kluczowych. Posty na blogu i strony produktów są dobrymi kandydatami do optymalizacji on-page.

Możesz również załadować obrazy do swojej witryny i zoptymalizować je. Możesz dodać podpisy do swoich obrazów, odnosząc je do słów kluczowych. Adres URL Twojej strony może być również częścią strategii optymalizacji on-page.

Co powinieneś wiedzieć, zanim zaczniesz pozycjonowanie reklamy

Zanim zaczniesz optymalizować swoją witrynę, musisz pamiętać o kilku rzeczach:

  • Nie możesz po prostu losowo zoptymalizować swojej strony i oczekiwać, że będzie ona lepiej pozycjonowana. - Trzeba znać swoją grupę docelową i jej zachowania związane z wyszukiwaniem.

  • Pozycjonowanie witryny nie jest rzeczą jednorazową. Jest to proces ciągły, który należy kontynuować, aby utrzymać się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

  • Nie ma jednej formuły, która sprawdzi się w przypadku każdej witryny. Nie można po prostu losowo zoptymalizować witryny i oczekiwać, że będzie ona lepiej pozycjonowana. Należy najpierw zrozumieć, czym są wyszukiwarki, jak działają i co trzeba zrobić, aby zwróciły na nas uwagę.

Musisz znać swoją grupę docelową i jej zachowania związane z wyszukiwaniem. Oczywiście, możesz próbować przechytrzyć wyszukiwarki, ale nie uda Ci się to na długo. Zamiast tego, należy zrozumieć algorytmy głównych wyszukiwarek, czego szukają w witrynie i spróbować im to zapewnić. Pozycjonowanie reklamy nie jest rzeczą jednorazową.

Po umieszczeniu witryny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania należy regularnie dostarczać świeże treści. W ten sposób sprawisz, że wyszukiwarki będą powracać, aby przeszukać Twoją stronę i wykryć wszelkie zmiany na niej zachodzące. Nie ma jednej formuły, która sprawdziłaby się w przypadku każdej witryny. Oczywiście, istnieją pewne ogólne zasady SEO i wskazówki, których można przestrzegać, aby zoptymalizować witrynę, ale trzeba zrozumieć swoją witrynę i jej cechy, aby w pełni zrozumieć, jak najlepiej podejść do sprawy.

Pokaż się w lokalnych wynikach wyszukiwania i katalogach

Częścią strategii optymalizacji Twojej strony internetowej powinno być również pojawienie się w lokalnych wynikach wyszukiwania i katalogach biznesowych. Istnieje wiele katalogów online, które zawierają listę firm i ich dane kontaktowe. W takich katalogach możesz dodać swoje dane kontaktowe, w tym link do swojej strony internetowej oraz godziny pracy.

Lokalne wyniki wyszukiwania to również świetne miejsce do pokazania się. Są to wyniki, które pokazują firmy znajdujące się w pobliżu użytkownika. Istnieje wiele sposobów, aby pokazać się w lokalnych wynikach wyszukiwania i katalogach. Jednym z najlepszych sposobów jest zgłoszenie swojej strony biznesowej w usłudze Google Moja Firma. Dzięki temu witryna zostanie połączona z listą firm i zwiększy się współczynnik klikalności. Można również zarejestrować się w innych katalogach biznesowych, takich jak Yelp i TripAdvisor i katalogach firm.

Słowa kluczowe i ich znaczenie

Jeśli chcesz skutecznie pozycjonować swoją stronę w wyszukiwarkach, musisz ją zoptymalizować za pomocą odpowiednich słów kluczowych. Dzieje się tak dlatego, że wyszukiwarki używają tych słów kluczowych w swoich algorytmach, aby określić, które strony pokazać na swoich stronach wyników. Na przykład, jeśli chcesz uzyskać lepszą pozycję w Google, musisz używać słów kluczowych, które są często wyszukiwane i mają niski poziom konkurencji. Jak widać, słowa kluczowe odgrywają kluczową rolę w określaniu pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.

Jeśli nie użyjesz właściwych słów kluczowych, możesz negatywnie wpłynąć na ranking swojej witryny. Aby wybrać najlepsze słowa kluczowe dla swojej witryny, musisz najpierw poznać swoją grupę docelową i jej zainteresowania. Na tej podstawie można określić, jakich słów kluczowych najczęściej używają, szukając produktów podobnych do Twoich.

Zawartość witryny i jej znaczenie

Kolejnym ważnym elementem optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek jest treść, którą na niej zamieszczasz. Strona, która zawiera wysokiej jakości treści, ma większe szanse na wyższą pozycję w wyszukiwarkach. Strona z dużą ilością treści wysokiej jakości jest bardziej prawdopodobne, że zostanie znaleziona przez użytkowników niż taka, na której nie ma w ogóle treści lub jest ona niskiej jakości. Dlatego właśnie należy pracować nad zapewnieniem wysokiej jakości treści na swojej stronie internetowej.

Jak tworzyć treści wysokiej jakości? Przede wszystkim muszą to być treści oryginalne. Kopiowanie i wklejanie treści z innych stron nie tylko wygląda nieprofesjonalnie, ale może również sprawić, że Twoja strona zostanie ukarana przez wyszukiwarki.

On-Page SEO

Jak widzieliśmy powyżej, badanie słów kluczowych jest istotną częścią optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek. Jeśli jest ono wykonane poprawnie, może mieć pozytywny wpływ na ranking witryny.

On-page SEO odnosi się do tych części witryny, które można kontrolować i którymi można manipulować w celu zwiększenia SEO witryny. Obejmuje to tytuł, adres URL, nagłówki, obrazy i inne elementy witryny. Jak widać, każda z tych części może być łatwo edytowana w celu dodania słów kluczowych, na które chcesz uzyskać ranking. W ten sposób zwiększa się prawdopodobieństwo znalezienia witryny w wynikach wyszukiwania.

Off-Page SEO

Jak widzisz, jest wiele rzeczy, które możesz zrobić na swojej stronie, aby poprawić jej pozycję w wyszukiwarkach. Istnieją jednak również rzeczy, które można zrobić poza witryną, aby poprawić jej ranking.

Off-page SEO odnosi się do działań, które wykonuje się poza witryną, ale które mogą mieć pozytywny wpływ na jej ranking. Należą do nich link building, budowanie społeczności i udział w mediach społecznościowych. Uczestnicząc w tych działaniach i tworząc linki do swojej witryny, można poprawić jej pozycję w rankingu.

Jak ustawić reklamę w Google?

Reklamy Google to jedno z najpotężniejszych narzędzi do rozwijania działalności. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z Google Ads, możesz czuć się nieco onieśmielony zakresem tego narzędzia reklamowego. Na szczęście skonfigurowanie Google Ads jest znacznie łatwiejsze, niż się wydaje. W ciągu zaledwie kilku godzin i z niewielką ilością wskazówek zawartych w tym artykule możesz bez obaw korzystać z Google Ads. Czy już wiesz co zastosować: pozycjonowanie czy adwords.

Po zapoznaniu się ze wszystkim, co tutaj znajdziesz, skonfigurowanie pierwszej kampanii zajmie około godziny, a przygotowanie wszystkiego do uruchomienia zajmie kolejną godzinę lub dwie. Nieźle - biorąc pod uwagę, jak duży zwrot z inwestycji mogą wygenerować te reklamy!

Jak skonfigurować reklamy Google Ads

Google Ads daje Ci możliwość tworzenia dowolnych typów reklam. Choć wiele osób od razu tworzy świetne reklamy, warto najpierw trochę poszukać, aby zrozumieć, jakie typy reklam są najskuteczniejsze. Jeśli chodzi o Google Ads, najważniejszą rzeczą, jaką należy zrozumieć, jest język. W Google Ads używa się dużo żargonu, który może być mylący, jeśli nie jesteś z nim zaznajomiony.

Pierwszą rzeczą, którą musisz wiedzieć podczas konfigurowania Google Ads, jest to, że istnieją dwa główne typy kont: "AdWords" i "AdWords Express". AdWords to standardowy typ konta, przeznaczony dla firm każdej wielkości. AdWords Express jest przeznaczone dla małych firm, ma niższy budżet reklamowy i jest znacznie łatwiejsze w konfiguracji i zarządzaniu.

Krok 1: Poznaj podstawy AdWords

Google Ads to trochę skomplikowana nazwa, więc wyjaśnijmy sobie podstawy. Google Ads to największa cyfrowa platforma reklamowa. Gdy utworzysz kampanie i grupy reklam na swoim koncie, Google będzie wyświetlać odpowiednie reklamy osobom, które szukają w Google i/lub YouTube. Płacisz, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę i zostanie przeniesiony do Twojej witryny.

Celem Google Ads jest zwiększenie liczby potencjalnych klientów i sprzedaży poprzez wyświetlanie reklam osobom, które najprawdopodobniej kupią Twój produkt lub usługę. AdWords to główny produkt reklamowy Google, za pomocą którego można tworzyć reklamy tekstowe wyświetlane na stronach wyników wyszukiwania Google, w witrynach sieci Google Display Network, w serwisie YouTube oraz w innych witrynach innych firm należących do sieci Google.

Krok 2: Wybierz typ kampanii i format reklamy

Grupa reklam: Grupa reklam to kontener dla wszystkich Twoich kreacji reklamowych i powiązanych z nimi ustawień. Na każdy produkt powinieneś mieć jedną grupę reklam, ponieważ Google Ads działa na zasadzie systemu aukcyjnego. Oznacza to, że gdy użytkownik szuka czegoś, Google automatycznie określa najlepsze reklamy, które pokaże temu użytkownikowi, na podstawie tego, kto złożył najwyższą ofertę za dane słowo kluczowe. Chcesz mieć pewność, że Twój produkt zostanie pokazany odpowiednim osobom w odpowiednim czasie.

  • Harmonogram reklam: Jest to czas, w którym reklama jest wyświetlana. Możesz ustawić, aby reklama była wyświetlana codziennie, co tydzień, a nawet tylko w określone dni miesiąca. Można również ustawić jej uruchamianie w zależności od pory dnia.

  • Kreacja reklamy: Kreacja reklamy to wizualny aspekt reklamy. Obejmuje ona zarówno obraz, jak i tekst. Tekst będzie tym, na co ludzie będą klikać, aby przejść do Twojej witryny. Chcesz się upewnić, że ludzie rozumieją, co robi Twój produkt lub usługa.

  • Sieć reklamowa: Reklamy Google można wyświetlać w różnych sieciach, takich jak Wyszukiwarka Google, Sieć reklamowa Google (w tym witryny innych firm) oraz YouTube.

Krok 3: Określ grupę docelową dla swojej reklamy

Jednym z pierwszych kroków przy tworzeniu reklamy jest określenie, do kogo chcesz dotrzeć. Zacznijmy od typu odbiorców. Możesz wybrać jeden z dwóch głównych typów:

  1. Dokładna publiczność: Dokładna publiczność jest specyficzna i ukierunkowana na podstawie kluczowych cech, takich jak stanowisko, dochód i inne czynniki. Tworząc reklamę, należy podać słowa kluczowe i frazy, które będą wyszukiwane przez te osoby.

  • Pozwala na dużą indywidualizację - najlepsza dla firm sprzedających produkty wysokiej klasy.

  • Może to być czasochłonne. Konieczne może być użycie narzędzia badawczego, które pomoże znaleźć najlepsze słowa i frazy kluczowe.

  • Może być kosztowne, w zależności od wyszukiwanych słów kluczowych. Osoby szukające konkretnych produktów lub usług są zazwyczaj skłonne zapłacić za nie więcej pieniędzy.

  1. Szeroka publiczność: Szeroka grupa odbiorców jest bardziej ogólna i ma szerszy zasięg. Używasz szerokich słów kluczowych i fraz związanych z Twoim produktem lub usługą. Jest to często wykorzystywane do generowania kliknięć i kierowania ruchu na stronę internetową. Zalety: - Jest to tańszy sposób na reklamę. Możesz użyć szerokich słów kluczowych, aby wygenerować dużo kliknięć za niższą cenę.

  • Trafiasz do szerokiej grupy odbiorców, w której znajdują się zarówno osoby zainteresowane Twoim produktem lub usługą, jak i te, które nie są zainteresowane.

  • Trudno jest kontrolować jakość leadów, które można uzyskać z tych reklam. Osoby, które klikają te reklamy, mogą nie być dobrymi kandydatami na Twój produkt lub usługę.

Krok 4: Zdecyduj, jak przekazać reklamę

Kolejnym krokiem w tworzeniu reklamy jest podjęcie decyzji o sposobie jej komunikowania. Pierwszą rzeczą, o której powinieneś zadecydować, jest to, czy chcesz, aby reklama zawierała wezwanie do działania (CTA). Jeśli tak, masz możliwość użycia jednego z podstawowych typów CTA:

  • Generowanie leadów: Ten typ CTA ma na celu skłonienie ludzi do zapisania się na listę e-mailową. Jest on często stosowany w przypadku firm usługowych i B2B.

  • Sprzedaż: Ten typ CTA jest najlepszy dla firm B2C. Jego celem jest skłonienie klientów do kliknięcia na reklamę i dokonania zakupu.

  • Odwiedziny na stronie internetowej: Jest to neutralny typ CTA. Chcesz, aby ludzie kliknęli na Twoją reklamę, ale nie chcesz sprawiać wrażenia, że powinni od razu coś kupić.

Krok 5: Sprawdź i zapisz

Kiedy już stworzysz swoją reklamę, ważne jest, aby ją przejrzeć i edytować. Upewnij się, że reklama jest zgodna z tym, czym zajmuje się Twoja firma. Należy również upewnić się, że reklama jest odpowiednia dla produktów lub usług, które oferujemy. W ten sposób można mieć pewność, że osoby widzące reklamę rzeczywiście klikną na nią i przejdą na stronę internetową. Należy także upewnić się, że reklama jest zgodna z zasadami i przepisami określonymi przez Google.

Po zakończeniu edycji reklamy zapisz ją jako wersję roboczą, aby upewnić się, że została zapisana. Gdy reklama jest już gotowa, możesz ją uruchomić. Po uruchomieniu reklamy możesz skorzystać z zakładki Raportowanie na swoim koncie Google Ads, aby śledzić jej wydajność. Dzięki temu dowiesz się, czy reklama działa, czy też trzeba wprowadzić jakieś zmiany, aby poprawić jej wydajność.