Serwis Dziennik Internautów  informuje o najnowszym badaniu preferencji klientów sklepów internetowych. Zostało ono przeprowadzone przez instytut badający opinię publiczną Infas na zlecenie Trusted Shops.

 

Próbą były tu osoby korzystające z usług sklepów internetowych z kilku europejskich krajów. Czego można dowiedzieć się z analizy wyników uzyskanych przez Infas?

 

Jakie cechy powinien posiadać dobry sklep internetowy?

 

Respondenci zgodnie wskazali na potrzebę bezpieczeństwa podczas robienia zakupów za pośrednictwem internetu. Dla kupujących ważna jest gwarancja odzyskania pieniędzy w przypadku, kiedy pojawią się problemy z wysłaniem zamówionego towaru, lub w sytuacji, kiedy nie dotrze on do adresata. Konsumenci, którzy decydują się na zakupy w sklepie internetowym, sugerują się opiniami poprzednich klientów. Jeżeli są one pozytywne, jest większa szansa na wybór danego sprzedawcy. Ważnym czynnikiem jest również zamieszczenie informacji o zabezpieczeniu transakcji w widocznym miejscu w witrynie sklepu online. Ma to wpływ na zwiększenie jego wiarygodności. Dobrze, kiedy sklep umożliwia bezproblemowy dostęp do opinii poprzednich kupujących.

 

Zakupy przez internet stają się coraz bardziej popularne. Coraz więcej osób preferuje taki typ zawierania transakcji. Założenie sklepu internetowego jest więc szansą na dobrze prosperujący biznes. Przedstawione badanie może być wskazówką dla przedsiębiorców chcących prowadzić swoją sprzedaż za pośrednictwem sieci.

 

sklepy