Jak możemy przeczytać w serwisie Onet technowinki, Google postanowiło rozwiązać problem z aplikacjami, które zawierają reklamy, a także takich, które wyłudzają od klientów pieniądze.

 

Problem reklam w aplikacjach był tak dotkliwy, że firma zdecydowała się wprowadzić obowiązek ich oznakowania. Jedynie wówczas klient będzie miał pełną świadomość co kupuje, a zatem będzie miał możliwość wyboru.

 

Jeżeli dana aplikacja zawiera treści komercyjne, jej dystrybutor ma obowiązek zgłoszenia tego faktu. Zostanie ona wówczas oznakowana. Obowiązek zgłaszania treści komercyjnych w aplikacjach sprzedawanych w Google Play wejdzie w życie już 11 stycznia 2015 roku. Od tego momentu każde zatajenie obecności reklam, czy systemu mikropłatności będzie skutkowało dla dewelopera poważnymi konsekwencjami, z blokadą konta łącznie. Co istotne nowe przepisy dotyczą wszystkich rodzajów treści komercyjnych. Zarówno pochodzących od producenta aplikacji, jak i reklam zewnętrznych firm.

 

googlepaly