Serwis wirtualnemedia.pl donosi o problemie nowych rozwiązań technologicznych, które mogą być zagrożeniem dla użytkowników. Jako pierwsze na problem zwróciło uwagę amerykańskie Centrum Demokracji i Technologii (Center for Democracy and Technology – CDT). Sprawa dotyczy technologii, która pozwala na wytwarzanie ultradźwięków podczas odtwarzania reklamy.

 

Okazuje się fale tego typu mogą być rejestrowane przez rozmaite urządzenia znajdujące się w pobliżu osoby odtwarzającej reklamę. Ta sytuacja może prowadzić do stworzenia systemu, którego zadaniem będzie gromadzenie informacji na temat danego użytkownika bez jego zgody. Jest to doskonałe narzędzie dla firm marketingowych, jednak budzi poważne obawy jeżeli chodzi o kwestie prywatności.

 

Systemy audio beacon zagrożeniem dla prywatności

 

Systemy audio beacon są dobrym narzędziem do zbierania danych marketingowych, jednak nie są one w stanie poinformować użytkownika o prowadzonych przez siebie działaniach. Jest to równoznaczne z naruszeniem prawa. CTD wnioskuje więc o zakazanie używania tej technologii w Stanach Zjednoczonych. Warto wspomnieć, że oprogramowanie szpiegujące jest produkowane w USA między innymi przez firmę SilverPuch, a obsługiwane przez niemal siedemdziesiąt aplikacji. Za jego pomocą możliwe jest zbieranie bardzo szczegółowych danych. Co więcej osoba szpiegowana nie jest w żaden sposób o tym fakcie powiadamiana, nie ma więc możliwości świadomego wyboru.

 

reklamy