W serwisie wirtualnemedia.pl możemy przeczytać o sukcesie konceru Axel Springer w walce z oprogramowaniem blokującym reklamy. Stosowanie tego typu blokad naraża wydawców na straty dochodów, które w dużej mierze czerpią oni z reklam.

 

Subskrypcja albo wyłączenie adblockera

 

Serwis Bild.de postawił swoim użytkownikom ultimatum – będą mieli dostęp do treści zamieszczonych na stronach serwisu, jeżeli wyłączą oprogramowanie blokujące reklamy, bądź opłacą subskrypcję. Efekty kampanii okazały się zaskakujące. Koncern uważa je za swój sukces. Po takim postawieniu sprawy niemal dwie trzecie użytkowników zdecydowało się na wyłączenie adblockerów. Cała sprawa jest uważnie śledzona przez inne serwisy internetowe, które zastanawiają się jak postępować w przypadku topniejących przychodów z reklam.

 

W tym miejscu warto jednak zaznaczyć, że serwis Bild.de jest odwiedzany przez specyficzną grupę czytelników. Rzadko kiedy trafiają oni na jego witrynę z wyszukiwarki Google. Najczęściej jest to bezpośrednie przekierowanie. Czytelnicy więc wiedzą czego szukają. Zależy im na treści zamieszczonej w serwisie, więc są skłonni iść na ustępstwa. Nie wiadomo, czy ta strategia zadziała również w przypadku innych portali, zwłaszcza tych, które notują najwięcej odwiedzin z wyszukiwarki Google. Bild.de daje jednak nadzieje na pozytywne rozwiązanie problemów z oprogramowaniem blokującym reklamy, które przyczynia się do strat finansowych zarówno po stronie reklamodawców, jak i samych wydawców.

 

bildde