Doorway page (strona przejściowa) to strona internetowa stworzona głównie z myślą o pozycjonowaniu. Takie strony mają za zadanie przyciągnąć użytkowników wyszukiwarki internetowej i skierować ich na stronę główną witryny. Doorway page są stosowane w pozycjonowaniu w celu poprawy widoczności strony głównej w wynikach wyszukiwania.
Doorway page zazwyczaj zawierają treści przybliżające tematykę witryny. Mają także zawierać określone słowa kluczowe, które mają pomóc w pozycjonowaniu witryny w wynikach wyszukiwania. Głównym celem stosowania takich stron jest zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania oraz poprawa jej pozycji w wynikach wyszukiwania dla wybranych słów kluczowych.
Jak działa doorway page?
Doorway page działa dzięki słowom kluczowym i wyrażeniom w treści strony. Strona przejściowa zawiera treści, które są zoptymalizowane pod kątem danego słowa lub frazy kluczowej. Zawiera ona również odnośniki do strony głównej witryny, aby użytkownicy mogli przejść do niej po wpisaniu w wyszukiwarkę słowa lub frazy kluczowej.
Doorway page są często stosowane przez witryny, które nie są w stanie dostosować swojej strony głównej do wybranych słów kluczowych. Takie strony są tworzone jako dodatkowa strona, aby pozycjonować witrynę dla wybranych słów kluczowych.
Czy doorway page są legalne?
Strony przejściowe same w sobie nie są nielegalne. Jednak wiele wyszukiwarek internetowych, w tym Google, uważa je za formę spamu i może zablokować witrynę za stosowanie doorway page. W związku z tym ważne jest, aby stosować je z rozwagą i uważać, by ich treść była jak najbardziej zgodna z treścią strony głównej witryny.
Innym problemem związanym z używaniem doorway page jest to, że wiele wyszukiwarek internetowych może uznać je za kopiowanie treści. Jeśli witryna będzie wykorzystywać zduplikowaną treść, może to sprawić, że zostanie ona zablokowana lub obniżona w wynikach wyszukiwania.