KonwersjaKonwersja to pojęcie, które jest używane w zakresie reklamy internetowej, marketingu, i handlu elektronicznego. W kontekście marketingu konwersja oznacza przekształcenie wizyty na stronie internetowej w czynny kontakt, pozyskanie klienta, lub też wykonanie konkretnego rodzaju działania. Konwersja jest miarą skuteczności działań marketingowych, pozwalając na śledzenie wpływu działań reklamowych na wyniki biznesowe.

 

Rodzaje konwersji

Istnieje wiele rodzajów konwersji, z których najczęstszymi są:

  • Konwersja zakupu - czyli jednorazowe dokonanie zakupu.
  • Konwersja pozyskiwania klientów - czyli dokonanie zapisu do newslettera lub wypełnienie formularza potencjalnego klienta.
  • Konwersja kontaktu - czyli wykonanie działania polegającego na nawiązaniu kontaktu z firmą, np. poprzez wysłanie e-maila lub wypełnienie formularza kontaktowego.
  • Konwersja wizyty - czyli wykonanie określonej czynności podczas odwiedzenia strony internetowej.
  • Konwersja social media - czyli dokonanie określonej czynności w mediach społecznościowych, np. polubienie strony.

Konwersja może być także dostosowana do konkretnego biznesu, np. dokonanie zakupu na stronie internetowej sklepu, wypełnienie ankiety wywiadu, wypełnienie formularza zgłoszenia do newslettera, itd.

 

Śledzenie konwersji

Aby zobaczyć, jak skuteczne są Twoje działania marketingowe, musisz mierzyć i śledzić konwersje. Istnieje wiele narzędzi do monitorowania i analizowania konwersji. Te narzędzia pozwalają Ci śledzić w jaki sposób użytkownicy odwiedzają Twoją stronę internetową, i jakie działania wykonują, a także, jakie działania konwersji zostały wykonane, a jakie nie. Dzięki tym narzędziom możesz lepiej zrozumieć, jak wpływają Twoje działania marketingowe na wyniki biznesowe.

Narzędzia do monitorowania konwersji dają Ci możliwość przeprowadzenia testów A/B, czyli porównywania działań reklamowych i oceniania, które z nich są bardziej skuteczne. Możesz także sprawdzić, jakie są średnie czasy trwania sesji, jak długo użytkownicy przeglądają Twoją witrynę, i jaka jest średnia ilość stron, które odwiedzają.

Śledzenie konwersji jest ważne, ponieważ pozwala Ci zrozumieć, jakie działania reklamowe są najskuteczniejsze i jak Twoje działania wpływają na wyniki biznesowe. Możesz w ten sposób wyciągać wnioski i wprowadzać odpowiednie zmiany w swoich działaniach, aby maksymalizować wyniki biznesowe.